• interview
  • Business
  • partner in excellence

Zen'Duine te Wenduine, Partner in Excellence


Tekst: Coach Laurens | Foto's: Lifestylebooking.be

31-08-2020

Met onze award “Partner in Excellence” zetten we onze partners die het goed doen en net dat tikkeltje meer service geven dan wat de klant verwacht in de bloemetjes. Want ze zijn de beste binnen hun sector. Ze leggen de lat hoger voor al hun collega’s en verdienen het dus om eens extra in de kijker geplaatst te worden.

Onze business coach Laurens gaat langs bij de sympathieke Dorine van Zen’Duine in het hartje van Wenduine (De Haan). Wie helemaal tot rust wil komen, kan terecht bij Dorine voor één van haar massages: relaxatie, hotstone, hoofd- en voetzone, rug met peeling. Dorine is helemaal verzot van voetjes en teentjes die haar zo veel vertellen. Ze neemt ze graag onder handen tijdens de voetzonemassage of voetreflexologie. 

90% terugkerende klanten, 4,5/5 en 100% tevreden reviews

Afbeelding

Hoe reageerde je toen je de award ‘Partner in Excellence’ in ontvangst mocht nemen?
“Ik was enorm blij met de award en ook wel verrast. Ik had zoiets van: Amai. Ik heb altijd wel goede recensies gehad, maar nooit gedacht dat ik dit zou winnen. Het geeft een boost en bevestiging dat ik wel goed bezig ben. Het is leuk om te horen dat de klanten tevreden en positief zijn.” 

In 2018 ben je gestart met de zaak Zen’Duine en opgestart met Lifestylebooking. Hoe heeft dit jouw zaak vooruit geholpen?
“Dat heeft een groot verschil gemaakt voor mij. Ook mezelf tegen komen op Facebook, was wel leuk. Ik kon zien hoeveel likes ik had en heb meer dan 18.000 mensen bereikt. Dat is echt wel de moeite, en ook de reacties op mijn artikel waren heel positief. Sommige van mensen die mij kennen, maar ook van mensen die ik totaal niet ken. Die Facebook campagne heeft heel veel gedaan voor mijn zaak om mijn klantenbestand op te bouwen.”

Meer dan 18.000 mensen bereikt met Facebook"

Je hebt mooie kortingen gegeven voor nieuwe klanten om een eerste keer te komen proberen. Hoeveel mensen zijn daarna teruggekeerd?
“Zeker 9/10 klanten zijn vaste klant geworden. Sommigen komen maandelijks, anderen twee keer per jaar. Maar ze komen bijna allemaal terug. Dankzij Lifestylebooking heb ik een vast cliënteel kunnen opbouwen. Ik had nooit gedacht dat het zo vlug zou gaan. In 2018 was ik zo goed als van 0 gestart. Maar ik ben daarin gestapt met de gedachte ‘Ik zal wel zien of het lukt of niet’. Ik heb nooit iets geforceerd en uiteindelijk is deze award een mooie kers op de taart.”

9/10 klanten die terugkeren dat is echt wel heel erg goed. Waar zou dit mee te maken hebben denk je?
“Ja zeker. Waarschijnlijk heeft het te maken met hoe je met mensen omgaat. Ik zeg altijd tegen mijn kinderen: beleefd zijn en respect hebben voor anderen, kost geen geld. En tijdens het masseren heb ik ook respect voor de mensen, hun lichaam en waar ze nood aan hebben. Ik voel dat mensen hier gemakkelijk zichzelf kunnen zijn, doordat ik mijzelf niet opdring. Dat ga ik ook nooit doen, want ik heb het zelf niet graag. Ik ben heel gewoon, vriendelijk en ongedwongen. Ik geef ook altijd advies mee als ik iets opgemerkt heb, tijdens de voetreflexologie bijvoorbeeld. Vriendelijk zijn en een goede massage geven, zijn de hoofdredenen waarom klanten terugkeren.”

Op 2 jaar tijd is mijn vast klantenbestand uitgegroeid dankzij Lifestylebooking. Ik zou het alleen niet gekund hebben."

Merkte je dat mensen het leuk vonden om eerst jouw artikel te lezen, om zo meer te weten te komen over jou?
“Ja, dat wel. Ik kreeg vaak de reactie dat ze mij hebben zien passeren op Facebook, of mijn artikel hadden gelezen. Zo konden ze al eens een kijkje nemen bij Zen’Duine en wisten ze waar ik in gespecialiseerd was. Zelf heb ik ook regelmatig het artikel en de deals gedeeld op mijn eigen pagina. Je moet er ook iets mee doen. Ook mijn vrienden en familie klikten er op of lieten een reactie na en zo kwam het bij veel mensen terecht.”

Zou het jou zelf gelukt zijn om die reclame te maken en je naamsbekendheid danig te vergroten?
“Nee, resoluut. Nee. Ik heb die kennis niet om er zelf aan te beginnen. Misschien moest ik er wat meer tijd in steken, maar die tijd had ik ook niet. Dus ik ben heel blij dat ik dit via jullie heb gedaan. Want je moet gewoon online zitten met je zaak. Het hoort bij het dagelijks leven, mensen zoeken constant online als ze ergens naartoe willen. Ik doe dat ook. Ik ben heel blij dat ik dit in jullie handen kon leggen en Lifestylebooking dit voor mij gedaan heeft. Het ging mij niet gelukt zijn. De service van Lifestylebooking vind ik ook supergoed, erg vriendelijk en behulpzaam. Ik mag altijd bellen en mailen.”

Op die 2 jaar tijd heb je je zaak en klantenbestand serieus zien groeien. Ben je zelf ook geëvolueerd?
“Toch wel. Op persoonlijk vlak ben ik ook gegroeid, iets professioneler en volwassener geworden zelfs. Naar mijn klanten toe neem ik mijn verantwoordelijkheid en professionaliteit zeker op. Ik heb nu eindelijk iets gevonden wat ik graag doe en goed in ben. Masseren is echt mijn ding, en ook hier blijf ik in groeien. Alles verloopt rustig tijdens een massage, als het ware in een flow. Dankzij mijn klanten en hun positieve reacties, heeft mijn zelfvertrouwen ook een duw gekregen. Dat is allemaal erg leuk voor mij en positief uitgedraaid.” 

Wil je meer weten over Zen'Duine lees dan zeker het portret, en maak kennis met Dorien dankzij mooie deals.