Waarom Kelly 'Deals' verkoopt op Lifestylebooking.be

img7765

 “Waarom een korting geven?” Dit is een veelgehoorde reactie van handelaren. Wij legden dit voor aan Kelly van Schoonheidsinstituut Aïromi uit Wachtebeke en zij legt ons uit wat er voor haar veranderd is dankzij de deals op Lifestylebooking.


Op lifestylebooking.be kunnen mensen deals kopen om een behandeling te testen. Hoe stond jij in het begin tegenover deze kortingen?
Kelly​: “Ik stond er eerst twijfelachtig tegenover omdat het toch over grote kortingen, zoals 40% à 50%, gaat. Maar dit geeft voor veel mensen wel de doorslag om een eerste keer te komen proberen. En online schuimt toch iedereen het internet af op zoek naar kortingen en om prijzen te vergelijken. Je kunt gewoon niet achterblijven. Die korting overtuigt hen. Ik begrijp dat. Ze willen mij eerst eens leren kennen, dat is normaal. En als ze tevreden zijn, komen ze terug en vertellen het door. Je moet altijd verder denken. Bij mij komen 8/10 mensen van de deals terug, mijn klantenbestand is daardoor echt wel gegroeid.”

Sommige mensen denken dat je alleen maar koopjesjagers aantrekt. Hoe bekijk jij de klanten die komen met een deal?
Kelly​: “Voor mij zijn dat evenwaardige klanten. Sommige komen enkel voor de korting, wat ook prima is, maar je kunt ze wel altijd klant maken. Het is de persoonlijke service en het goed gevoel die je ze geeft, waarvoor ze terug komen. Iedereen die voor een eerste keer komt, is een potentiële vaste klant. Sommige klanten komen 1 à 2 keer per jaar, maar dat maakt niet uit. Klant is klant, en ik behandel hen daarom niet anders. Ik merk dat mensen nadien ook terugkomen voor andere verzorgingen. Dankzij een deal kunnen ze met jou en je behandelingen kennis maken, want een korting overtuigt hen gegarandeerd. Dit is doorslaggevend.”

Bereik je nu een nieuw publiek via de deals op lifestylebooking.be?
Kelly​:
Zeker en vast. Ik trek een heel ander publiek aan. Het zijn mensen die echt geïnteresseerd zijn in schoonheidszorgen en er meer van willen weten. Ze vragen advies over huidverzorging en luisteren echt. De verkoop van producten voor thuisgebruik is er ook door gestegen. Ze kopen zelfs meer producten aan, want zij staan al een stapje verder in hun persoonlijke thuisverzorging. Zij willen resultaten bereiken en hun huid optimaal verzorgen. Online bereik ik nu klanten die mij anders nooit hadden gevonden. Mede dankzij de artikels en positieve reviews op lifestylebooking.be. En dat vind ik het positieve eraan.”

Wat zijn de voordelen van het artikel en de reviews?
Kelly​: “Heel belangrijk. Dankzij het artikel is er een match tussen nieuwe klanten en mijzelf. Voor mij is dit echt een positieve ervaring. Ik verwijs ook altijd naar de artikels en reviews. Dat geeft ook veel vertrouwen. De helft van mijn klanten heeft zeker de reviews gelezen en baseert hun beslissing daarop. Ik vind het heel interessant dat het er dan ook bij staat. Vaak vertellen ze het ook door aan hun vrienden en familie, en zo gaat het verder. Mijn vaste klanten verwijzen ook al mensen door naar lifestylebooking.be om een behandeling te komen testen met een deal.”

Hoe kun je ervoor zorgen dat een nieuwe klant, een vaste klant wordt?
Kelly​:
“Mensen komen terug voor de persoonlijke aanpak & service. Ik luister naar hun verhaal en wat ze verwachten. Ik probeer hen altijd zo goed mogelijk te helpen en advies te geven. Mijn kennis up-to-date houden door continue bijscholing stellen ze zeker op prijs. Een positieve ingesteldheid, vriendelijkheid en geen vooroordelen. Dit is de ideale mix. Plus je moet de mensen een goed gevoel geven, en doelgericht helpen. Daar doe ik het voor. Daarom komen klanten, en blijven ze terugkomen. En trouwe klanten beloon ik dan ook met een korting dankzij de deals met beurtenkaartjes, wat ze heel erg waarderen.”

Ontvang als eerste de nieuwe aanbiedingen per e-mail!

Ontvang wekelijks gratis onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte!

Inschrijven nieuwsbrief
Wil je partner worden van Lifestyle Booking? Dat kan! Klik hier...