Valetudo te Vosselaar, Partner in Excellence

Dorien Valetudo

Met onze award “Partner in Excellence” zetten we onze partners die het goed doen en net dat tikkeltje meer service geven dan wat de klant verwacht in de bloemetjes. Want ze zijn de beste binnen hun sector. Ze leggen de lat hoger voor al hun collega’s en verdienen het dus om eens extra in de kijker geplaatst te worden.

Laurens gaat langs bij de sympathieke Dorien van Valetudo in Vosselaer. Zij is dé specialist in figuurcorrectie, lipofreeze en huidverstevigende behandelingen. Dorien staat je bij met professioneel en eerlijk advies en begeleiding. Via een persoonlijke aanpak helpt ze klanten hun doelen te realiseren in een huiselijke en gezellige sfeer, waar je in alle privacy de behandeling kan laten uitvoeren.

100% terugkerende klanten, 4,5/5 en 100% tevreden reviews

Laurens is bij jou langs gekomen met de award ‘Partner in Excellence’, was je verrast?
“Ja, natuurlijk wel. Het is heel leuk om zo een mededeling te krijgen. Ik vind het zelf ook belangrijk als ik ergens naartoe ga dat de kwaliteit en service goed zijn. Persoonlijk let ik daar wel op. Deze award is een manier om je te onderscheiden en een bevestiging dat je je werk goed doet.”

Dorien, jij werkt in de sector van afslanking en figuurcorrectie, geen makkelijke sector. Je bent zelf heel eerlijk en recht-door-zee over de te verwachten resultaten. Merk je dat deze aanpak werkt en klanten hierdoor terug komen?
“Ja zeker. Iedereen die hier gekomen is via Lifestylebooking, is vaste klant geworden bij mij. Ze zijn een eerste keer kunnen komen proberen, en hebben daarna een volgende behandeling of kuur gevolgd. Slecht een paar klanten zijn afgehaakt wegens financiële redenen. De interesse van de nieuwe klanten via Lifestylebooking was groot en de korting doet er ook veel aan. Mensen zoeken altijd naar een mooie deal, dat werkt gewoon zo.”

"Als ik een klant zie, ben ik altijd eerlijk en realistisch."

Wat mogen nieuwe klanten verwachten als ze de eerste keer langs komen bij jou? Klopt hun beeld van wat ze willen met wat realistisch is?
“Dat is soms een beetje moeilijk in deze sector. Mensen komen naar hier en willen eigenlijk het liefst van XL naar S gaan. Ik begrijp dat, ik ben zelf ook zo. Maar je moet natuurlijk wel realistisch blijven en dat ga ik ook heel duidelijk communiceren wat ze mogen verwachten. Ik verbloem dat niet, ook als ik iemand niet kan helpen, ga ik dat zeggen. Ik ben daar vrij direct in, maar dit is al 9 jaar mijn manier van werken. En eerlijkheid duurt nog altijd het langst. Als ik een klant voor mij zie, weet ik welk resultaat ik hen kan geven en wat niet. Ik maak hen niks wijs en praat ook niet naar de mond. Zo ben ik niet. En daar help ik ook mijn klanten niet mee.”

Zijn er soms ook situaties waarin je tegen iemand moet zeggen, kijk ik kan jou niet helpen?
“Dat gebeurt soms, en dan zeg ik dat ook gewoon. Stel nu, ik neem die klant toch aan en bereik weinig resultaat. De klant zal uiteraard niet tevreden zijn, en zal er dus ook niet positief over praten tegen anderen, potentiële toekomstige klanten. Negatieve reclame gaat veel sneller dan positieve reclame. Als ik iemand niet kan helpen, gaat het ook niet verder. Ik neem geen geld aan van iemand om toch maar inkomsten te genereren. Zo ben ik niet.”

"Mensen moeten op voorhand goed weten waar ze aan beginnen, daar dram ik echt op door."

Je staat er ook op dat mensen eerst langskomen voor een gratis intake-gesprek waar je alle informatie, budget en verwachtingen bespreekt.  
“Ja, ik dram daar echt op door. Het is essentieel om alle informatie eerst te horen, wat je kunt verwachten en wat de effectieve kostprijs is. Dat persoonlijk contact en het vertrouwen winnen van de klant, zijn heel belangrijk. Die kordaatheid en eerlijkheid zorgen er ook voor dat ik volledig achter de kwaliteit en resultaten sta. Mensen moeten effectief goed weten waar ze aan beginnen en consequent erin zijn. Het vergt ook wel wat karakter en doorzettingsvermogen, want zelf hebben ze ook nog veel in de hand natuurlijk. Ze moeten voldoende water drinken, sporten en opletten dat hun gewicht niet schommelt. Tot hier toe zijn ze allemaal erg positief, want anders zouden ze ook niet terug komen.”

Hoe bedoel je juist, dat de mensen zelf ook veel in de hand hebben? 
“Je moet toch wel een beetje een actieve levensstijl hebben, om je metabolisme te bevorderen. Des te beter dat werkt, hoe beter je verbranding, en hoe mooier het resultaat zal zijn en blijven. Zijn de resultaten blijvend? Daar is één maar aan, als je stabiel blijft in gewicht, wel ja. Wij kunnen ongeveer 60% vetcellen verwijderen. Eens een vetcel weg is, blijft die weg. Maar er blijft nog een aantal vetcellen over. Als je aankomt in gewicht, gaan die vetcellen dus terug groter worden. Slank je af, worden die kleiner. Zo lang je stabiel blijft in gewicht, zal het resultaat blijven. Dat herhaal ik in het infogesprek, tot vervelens toe.”

"Ik kreeg meteen veel reactie op mijn artikel en de facebook promotie, het wordt echt gezien en gelezen."

Het is verhelderend om met jou hierover te spreken. Je verbloemt het inderdaad niet en volgens mij is dat jouw sterke troef waarvoor klanten terug komen. Hoe heeft Lifestylebooking jou geholpen aan nieuwe klanten?
“Ik heb meteen veel reacties gekregen op mijn artikel en de facebook promotie. Alle nieuwe klanten die opstarten, kwamen via Lifestylebooking. Ze hadden het artikel gelezen, of het zien passeren op hun facebook. Ik vraag ook altijd hoe ze bij ons terecht gekomen zijn. Er zijn ook mensen geweest die rechtstreeks belden om een afspraak te maken. Ik merk dat het belangrijk is om online aanwezig te zijn. Maar zelf ben ik daar niet zo goed in. Ik kan er maar moeilijk de energie in stoppen. Omdat hetgeen ik wil posten, nooit is hoe het in mijn hoofd zit. Als ik het consequent doe, haal ik er wel meer uit. Eigenlijk zou ik iemand moeten vinden, die het voor mij doet”, lacht Dorien.

Dat kan natuurlijk, want Lifestylebooking biedt die sociale media ondersteuning ook aan. Hoe is de samenwerking voor jou verlopen?
“Eigenlijk is dat goed verlopen. Ik haal er veel nieuwe klanten uit dankzij de deals, en ze worden nadien allemaal vaste klant. Het schommelt wel een beetje, de ene periode is al beter dan de andere. Als ik bel, wordt het opgevolgd en bijgestuurd. Ik ben zeker tevreden. En die award is heel leuk om te krijgen, dat ik mij nu ‘Partner in Excellence’ mag noemen.” 

Wil je kennismaken met Dorien, lees dan zeker haar portret artikel en ontdek mooie deals voor nieuwe klanten.

Ontvang als eerste de nieuwe aanbiedingen per e-mail!

Ontvang wekelijks gratis onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte!

Inschrijven nieuwsbrief
Wil je partner worden van Lifestyle Booking? Dat kan! Klik hier...