Sawadi te Kruibeke 'Partner in Excellence'

Sawadi

Met onze award “Partner in Excellence” zetten we onze partners die het goed doen en net dat tikkeltje meer service geven dan wat de klant verwacht in de bloemetjes. Want ze zijn de beste binnen hun sector. Ze leggen de lat hoger voor al hun collega’s in de sector en verdienen het dus om eens extra in de kijker geplaatst te worden.

Laurens gaat langs bij Sawadi en energetisch therapeut Anne Elisabeth te Kruibeke. "Wij bieden vanuit vakkennis en eigen levenswijsheid coaching, healings en massages aan. De energetische werking en verdieping van de massages zijn tevens een weerspiegeling van hoe wij ook onze healings en coaching geven", verklaart Anne Elisabeth.

"60% terugkerende klanten, 5/5 en 100% tevreden reviews"

BEKIJK DE DEALS BIJ SAWADI

“Als business coach heb ik de eer en het plezier om bij de winnaars van onze award ‘Partner in Excellence’ te mogen langsgaan en hen te verrassen. Vandaag mag ik Anne Elisabeth van Sawadi in Kruibeke een bezoekje brengen. Ze doet met een glimlach en de nodige rust de deur open en vraagt mij vriendelijk binnen. Ik voel mij meteen in een andere ontspannende wereld en ben op slag de file-stress vergeten. Komt het door haar rustige verschijning of het interieur? Ik weet het niet en wil uitzoeken waarom.” 

Als ik haar vertel dat ze deze Award gewonnen heeft dankzij de tevreden klanten van Lifestylebooking zie ik in haar ogen dankbaarheid. Dankbaarheid voor het feit dat ze dagelijks het positieve verschil kan maken in de mensen hun leven. Het gesprek start meteen alsof we elkaar al langer kennen en ze vertrouwt mij toe hoe haar eigen levenslessen haar inzichten gebracht hebben. En hier ligt het succes van Anne Elisabeth. Ze voelt perfect mensen aan en weet meteen hoe ze hen kan helpen. Zonder oordeel en met de beste intentie. De reacties en verhalen van mensen op Lifestylebooking bevestigen wat ik nu voel.

“Die gezellige sfeer als je binnenkomt, het huiselijke gevoel, de rust en een persoonlijke aanpak,... dat valt meteen op”

Ben je verrast dat ik langskom met deze award?
“Ja, tuurlijk. Ik wist helemaal van niks. Ik had wel al eens iets zien passeren via Lifestylebooking, maar ik had er weinig aandacht aan gegeven.”

Dankzij o.a. de positieve reacties van de klanten en hun tevredenheid  over je service, ontvang je nu deze award. Waarom denk je dat klanten terugkeren bij jou?
“Ten eerste is dit door de prijs-kwaliteit die goed zit. En ten tweede voelen de klanten dat ik werk vanuit een passie en verbinding. Ik neem voldoende tijd en aandacht voor de klanten, ook na de massage. Iemand gaat pas naar buiten als ik voel dat zij is afgewerkt. Sommige mensen zijn heel ver weg na een massage en hebben nog even nodig om bij te komen. Zodat het niet rap-rap van de tafel springen is, omkleden en naar buiten. Nadien bied ik ze nog een tasje thee, koffie of water aan. Als ze vertrekken, voelen ze zich helemaal opgeladen en zijn ze tot rust gekomen. Dat hoor ik vaak van klanten. Sommigen komen nog maar binnen en voelen al de rust op hen komen, alleen al door de ruimte”, lacht Anne Elisabeth.

Ik hoor dat mensen meestal zo enthousiast zijn dat ze al meteen een tweede afspraak maken. Is dit omdat het zo veel meer is dan een gewone massage?
“Ja, ik leg dat ook altijd uit in het intake-gesprek. Kijk deze massage gaat je echt heel veel deugd doen, maar voor een therapeutische waarde keer je best om de 3 weken terug. Maar dat is geheel vrijblijvend, of ze nu één keer per maand komen of af en toe. Maar dan mogen ze natuurlijk geen grote veranderingen verwachten. Ik ben daar heel eerlijk in. Na de massage, spreek ik de klant daar niet meer over aan. Maar de meeste zeggen toch al meteen dat het heel anders is dan een gewone relaxatiemassage. Ze voelen het verschil en dat ik met hen bezig ben op een zorgzame manier. Het instoppen bijvoorbeeld met handdoeken zorgt ervoor dat ze lekker cosy liggen. Door het aan te drukken, voelen ze zich erg geborgen. Dat zijn kleine dingen, maar die maken toch het verschil. Het hoeft niet altijd groots te zijn. Na de massage vragen ze zelf al om een nieuwe afspraak te maken. Of ze kopen een beurtenkaart en krijgen dan ook een mooie korting.”

"Het gaat niet om verkopen, maar om verbinden met de mensen."

Doen ze dit omdat je hen iets wil verkopen?
“Nee. Ik ben een goede verkoper, maar dit is niet iets wat je moet verkopen. Dit moet vanuit de mens zelf komen. Het gaat om verbinden, en het heeft een tijdje geduurd voor ik daar zelf ook achter was gekomen. Als ik het commercieel begin uit te baten, ben ik niet meer energetisch aan het werken. Dan werkt het gewoon niet voor mij. Als ik het aan het commercialiseren ben, neemt de verkoopster in mij het over en komt mijn ego naar boven. Wat ik nu doe, is een heel andere aanpak en dat loont. Het gaat om het energetische aspect en verbinden met mensen, niet het commerciële. De verkoop vloeit daaruit voort.” 

Jij hebt bewust gekozen om met een kleinere korting te werken voor de deals? Heeft dit geholpen om nieuwe klanten te overtuigen?
“Absoluut, die strategie heeft mij de juiste klanten opgeleverd. Ik trek zo de mensen aan die al geïnteresseerd zijn in energetische massages. Waardoor ze ook vlugger een tweede afspraak maken en regelmatig terugkomen. Ook plaats ik af en toe een last-minute op Lifestylebooking en die zijn binnen de 5 minuten ingevuld. Ook door nieuwe mensen, die dan vaste klant zijn geworden. Ik stond er zelf versteld van en dacht: Hoe kan dat nou? Dat is heel sterk. Maar je moet er zelf mee werken. Ik deel mijn deals en last-minutes altijd op mijn facebook-pagina en verwijs nieuwe klanten door naar de deals om eens te komen proberen. Door te antwoorden op reacties, heb ik ook al deals verkocht. Je moet er iets mee doen en dat loont.”

Heb je ook mensen die reageerden op jouw artikel in het magazine van Lifestylebooking?
“Ja, zeker. Ik vraag altijd aan de klanten hoe ze hier terecht gekomen zijn. En vaak hebben ze ook mijn artikel gelezen. Sommigen maken rechtstreeks een afspraak nadat ze het artikel getest gelezen hebben. Dan komen ze gewoon zonder deal om het zelf eens te ervaren. Ik verwijs op mijn website en facebook-pagina ook naar die artikels. Mensen lezen graag een verhaal, dat overtuigt. Ik zie ook dat er veel wordt doorgeklikt op het artikel. Ik probeer er zo veel mogelijk uit te halen en er gebruik van te maken. De positieve reacties erop zijn ook heel erg leuk. Daar komen ook klanten uit.”

"Klanten krijgen altijd nog iets extra's mee naar huis."

Krijgen de mensen meer dan ze bij je verwachten, nog een extraatje soms?
“Ja, ik probeer altijd iets kleins mee te geven afhankelijk van de periode. Rond Valentijn had ik kleine Boeddha-beeldjes, dat stond voor innerlijke rust. Een andere maand kregen ze een bon van €5 als ze ambassadeur werden en een review wilden schrijven. Ze konden die zelf houden, of doorgeven aan iemand anders. Dan kregen ze beiden die korting. Of kleine handzeepjes of een kaarsje. Dergelijke kleine attenties vinden ze heel leuk en onthouden de mensen wel. Dat blijft hen langer bij.”

Waarin probeer je je te onderscheiden van andere collega’s?
“Mijn hartelijke ontvangst, het vertrouwen en de verbinding zijn ongetwijfeld de troeven van Sawadi die mij onderscheiden. Het begint al bij de verwelkoming aan de deur. Ik vraag of ze het goed gevonden hebben. Of er niet te veel verkeer was. Dan kunnen ze dit al eens kwijt. Ik neem hun jas aan, biedt hen een stoel en dan volgt een kort gesprekje om kennis te maken. Het is belangrijk dat je de mensen goed informeert en onderbouwd vragen stelt. Bij nieuwe klanten leg ik ook eerst uit hoe de massage in zijn werk gaat, want de eerste keer hebben ze geen idee wat ze mogen verwachten. Dat waarderen ze ook, want dat neemt meteen een stukje onzekerheid weg als ze naar de kleedkamer gaan.”

“Kortom, die gezellige sfeer als je binnenkomt, het huiselijke gevoel en mijn persoonlijke aanpak,... de verbinding met mensen, alles hangt samen. Dat vind ik ook terug in de reviews van klanten: zelfs als de massage gedaan is, heb je nog tijd voor ons. En die aanpak loont, dat is gewoon wie ik ben.”

Wil je kennismaken met de praktijk Sawadi en energetisch therapeut Anne Elisabeth, lees dan zeker haar portret artikel

Ontvang als eerste de nieuwe aanbiedingen per e-mail!

Ontvang wekelijks gratis onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte!

Inschrijven nieuwsbrief
Wil je partner worden van Lifestyle Booking? Dat kan! Klik hier...