Saforya te Melle, Partner in Excellence

Saskia

Met onze award “Partner in Excellence” zetten we onze partners die het goed doen en net dat tikkeltje meer service geven dan wat de klant verwacht in de bloemetjes. Want ze zijn de beste binnen hun sector. Ze leggen de lat hoger voor al hun collega’s en verdienen het dus om eens extra in de kijker geplaatst te worden.

Onze business coach Laurens gaat langs bij Saskia van Slow Beauty Instituut Saforya in Melle, een wereld van rust en ontspanning.Elke verzorging is een unieke en persoonlijke ervaring om lichaam en geest tot rust en in balans te brengen. Saskia specialiseerde zich in massages, met bijzondere aandacht voor zorgpatiënten. Bij Saforya kun je even tijd nemen voor jezelf.

80% terugkerende klanten, 4,5/5 en 100% tevreden reviews

Dankzij de positieve reviews van jouw klanten en 8/10 die vaste klant is geworden, heb jij de award meer dan verdiend. Hoe was jouw reactie?
“Ik ben superblij natuurlijk. Het is toch een bekroning op mijn werk en voor Saforya.”

Merk je dat mensen die met een deal komen, gemakkelijk een tweede afspraak boeken?
“Ja, meer dan de helft legt al onmiddellijk een nieuwe afspraak vast. En de andere bellen meestal de week zelf nog. Dankzij de korting valt de drempel weg om het eens te komen proberen. Ze zijn niet zo veel geld kwijt. En als het meevalt, komen ze regelmatig terug en betalen de gewone prijs. Ik moet ook nooit zelf vragen of ze een nieuwe afspraak willen, het komt spontaan uit zichzelf. Een klein deeltje komt alleen voor de korting, maar dat vind ik ook niet erg. Dat is gewoon zo en zijn slechts enkelingen.”

"Ik voel aan waar de klant nood aan heeft."

Waarin onderscheid jij jezelf en je massages, waardoor mensen terug komen?
“Omdat het bij mij heel persoonlijk is en ik het toch op een andere holistische manier aanpak. Tijdens de massages werk ik energetisch en dat verschil voelen de klanten. Als ze binnenkomen, voel ik al wat ze nodig hebben. Tijdens een kennismaking hebben we een kort gesprekje, maar ook na de behandeling is er voldoende tijd om iets te drinken en te praten. Alles verloopt heel rustig en ik maak tijd voor de klanten. Tijdens de massage voel ik waar de blokkades zitten, en dat bespreek ik nadien met hen. We bespreken waar het vandaan kan komen en ik geef advies of oefeningen mee voor thuis. Mensen hebben naast de relaxatie, ook echt nood aan die extra aandacht. Ik voel aan wat ze nodig hebben, en stem mij daarop af. Het is belangrijk dat mensen zich welkom en op hun gemak voelen. Dat thuis-gevoel probeer ik te creëren als ze hier binnen komen.”

Heb jij via het artikel op Lifestylebooking het juiste publiek weten te bereiken?
“Ja, dat merk ik wel. De meeste van de klanten met een deal, hebben allemaal nood aan onthaasten en die persoonlijke aanpak. Ik trek toch wel de mensen aan die bij mijn filosofie passen, dankzij het artikel. Het zijn mensen die gericht op zoek zijn om geholpen te worden, en interesse hebben in mijn slow beauty concept. Er zijn ook klanten die via Lifestylebooking een deal kochten, en dan nadien ook andere klanten doorsturen naar mij. Ook de positieve reacties die ze nalaten, overtuigen mensen om eens de stap te zetten. Dat speelt zeker een rol. Ik lees ook altijd eerst de reviews voor ik iets boek.”

"Sinds ik met Lifestylebooking samenwerk, is mijn klantenbestand met 60% gegroeid."

Je bent nu 2 jaar partner bij Lifestylebooking, hoe is jouw klantenbestand ondertussen geëvolueerd?
“Sinds ik met Lifestylebooking samenwerk, krijg ik veel meer klanten en boekingen. Mijn klantenbestand is toch wel met 60% gegroeid in die tijd. Dankzij de Facebook promotie, zagen mensen mij regelmatig voorbij komen. Als ze het een aantal keer gezien hebben, zijn ze toch nieuwsgierig geworden en klikken er eens op. Zo komen ze dan bij mij, met een deal of rechtstreeks. Vroeger stak ik veel tijd en geld in flyers om zo reclame te maken. Maar dat werkt niet meer. Als je een flyer in de bus krijgt, kijk je er wel eens naar, maar dan vliegt die in de papiermand. Echter mensen die online zoeken via Lifestylebooking, zijn gericht op zoek naar iets wat bij hen past. Op die manier bereik ik meteen het juiste publiek. Je moet gewoon vindbaar zijn online en op sociale media.”

Je hebt ook alle nieuwe functies bij Lifestylebooking genomen: een nieuwe website, online agenda en webshop?
“Ja, dat klopt. Ik ben er heel enthousiast over. Doordat alles nu bij één partner zit, heb ik ook geen dubbele kosten meer. Alles zit nu in één pakket, wat heel gemakkelijk en voordeliger is. De vraag om online te kunnen boeken, werd ook groter. Mensen willen zelf kunnen kijken wanneer er nog een plaatsje vrij is om te komen. Ook om last-minutes te boeken als ze onverwachts eens vrij zijn. Over de webshop reageren mijn klanten positief en enthousiast. Ze kunnen niet altijd langs komen op momenten dat ik open ben, en nu vinden ze alles in de webshop.”

"Heel goede support en alles zit nu bij één vaste partner, wat voordeliger is."

Fijn te horen dat je zo positief bent over Lifestylebooking. Hoe is voor jou de samenwerking verlopen?
“Heel goed. Ik krijg een goede support, als er iets is of ik vragen heb. Als ik een mailtje stuur, krijg ik ook vlug antwoord. Ook voor de opleidingen van het nieuwe systeem, kan ik altijd nog vragen stellen nadien. Want dat is soms nog een beetje zoeken.”

Tot slot, wat zijn jouw belangrijkste troeven van Saforya?
“Mijn persoonlijke aanpak, sowieso. Binnen mijn slow beauty concept kunnen mensen echt onthaasten en tijd nemen voor zichzelf. Ik werk ook uitsluitend met natuurlijke producten en etherische oliën tijdens de massages. En tenslotte, de warmte. Het gevoel van thuiskomen dat je hier krijgt.”

Wil je meer weten over Saskia van Saforya lees dan zeker het portret, en maak kennis met haar behandelingen dankzij mooie deals. 

Ontvang als eerste de nieuwe aanbiedingen per e-mail!

Ontvang wekelijks gratis onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte!

Inschrijven nieuwsbrief
Wil je partner worden van Lifestyle Booking? Dat kan! Klik hier...