Katjan te Houthalen-Helchteren 'Partner in Excellence'

Katjan

Met onze award “Partner in Excellence” zetten we onze partners die het goed doen en net dat tikkeltje meer service geven dan wat de klant verwacht in de bloemetjes. Want ze zijn de beste binnen hun sector. Ze leggen de lat hoger voor al hun collega’s in de sector en verdienen het dus om eens extra in de kijker geplaatst te worden.

Laurens de business coach bij Lifestylebooking is vandaag te gast bij Linda van Katjan in Houthalen-Helchteren, een praktijk voor massage, voetreflexologie, bachbloesems, voedingsadvies en kruiden. Linda helpt haar klanten om samen de balans te bereiken en het zelfgenezend vermogen van het lichaam te bevorderen. Meer energie, een goede nachtrust, een gezond lichaam en kalme geest helpen je al een heel stuk op weg.

"80% terugkerende klanten, 5/5 en 100% tevreden reviews"

Bij een lekkere kop koffie vertel ik de gastvrije Linda dat ze de Award ‘Partner in Excellence’ gewonnen heeft. Al snel wordt duidelijk dat Linda haar werk doet uit een passie om mensen te helpen. Echter zoals het in het DNA van de Belg zit, is Linda heel bescheiden als het over haar werk gaat. Te bescheiden? Ik denk het wel, maar ik snap waarom. Linda wil geen verwachtingen en beloftes doen aan nieuwe klanten. Het is aan hen om te ontdekken wat een verschil een massage kan betekenen voor je welzijn en gezondheid. Dat haar massages een grote waarde hebben, blijkt uit het feit dat 80% van de nieuwe klanten vaste klant wordt. 

BEKIJK DE DEALS BIJ KATJAN

Ik mag je deze Quality Award  geven dankzij je tevreden klanten. Doet dit je een plezier?
“Dat is wel fijn natuurlijk. Ik had er zelfs niet bij stilgestaan.”

Een veelgemaakte opmerking die men over je maakt is dat ze bij jou niet zomaar een standaard massage krijgen. Dat een massage bij jou veel verder gaat dan wat ze gewoon zijn. Merk je dat je daardoor een vast cliënteel opbouwt?
“Ik denk dat ongeveer 80% van de klanten die via Lifestylebooking gekomen zijn, vaste klant geworden is en een volgende afspraak gemaakt heeft. Na een massage zijn sommige mensen wel een beetje onder de indruk. 
Dan wachten ze een paar dagen om te zien wat het geeft, maar dat raad ik zelf ook aan. De meesten bellen daarna binnen de week terug voor een nieuwe afspraak. Dat is het mooiste compliment. Sommigen komen elke maand, of een aantal keer per jaar. Dat is een beetje afhankelijk van hoe erg hun klachten zijn.”

"Iedereen is verrast van het resultaat hoe ze zich voelen na een behandeling."

Je regelmatig laten masseren, is een investering in je gezondheid en welbehagen. Waarom zijn mensen bereid om deze bij je te doen en misschien niet bij een ander?
“Omdat het helpt. Mensen komen naar hier met een bepaalde klacht. Dat kan heel verschillend zijn: rugpijn, stijve nek, hoofdpijn, frozen shoulder,... kortom alle vormen van spierspanningen en blokkades. Iedereen is toch wel verrast met het resultaat hoe ze zich voelen na een behandeling. Je voelt meteen een verschil, en het werkt altijd nog een 3-tal dagen door. Zelden heb ik iemand gehad die ik niet heb kunnen helpen. Dat is het mooie eraan en waarom ik hiervoor gekozen heb. Ik kan mensen helpen, hun pijn verlichten en ze voelen zich beter.”

Hoe gaat het als een nieuwe klant in je praktijk komt? 
“Het verloopt eigenlijk allemaal heel gemoedelijk. Ik heb geen tactiek of zo, dat gaat vanzelf”, lacht Linda. “Door te luisteren naar de klachten waarvoor ze komen, weet ik waar te beginnen. De mensen geven aan waar ze pijn hebben en dan volg ik gewoon de spanning van de spieren. Het is eigenlijk heel intuïtief en gevoelsmatig. Ik voel perfect aan waar de spanningen zitten en wat ik eraan kan doen om hen ervan te verlossen. Tijdens de massage gaat het gesprek soms vanzelf verder. Ik leg ook uit wat ik doe en voel, zodat ze weten waar ik mee bezig ben. En dan vloeit hun verhaal er vaak spontaan uit. Er zijn ook mensen die niet spraakzaam zijn, en dat mag ook. Iedereen mag hier zijn zoals ze zijn. Zo ben ik zelf ook.”

Je bent nu al een tijdje bezig met je praktijk. Wat helpt je om nieuwe mensen aan te trekken?
“Het artikel op Lifestylebooking heeft ervoor gezorgd dat mensen van verder mij ook gevonden hebben. De meeste die een afspraak maakten, hebben het artikel gelezen. De eerste keer komen ze met een deal om eens te proberen. Die korting helpt zeker, want vaak weten ze niet wat ze mogen verwachten van de massage. Ook een professionele website is heel belangrijk om mensen aan te trekken. Ik merk dat ze toch graag op voorhand iets over mij gelezen hebben, zodat ze weten wat ik precies doe en waar ik voor sta. Op lange termijn haal ik er zo mijn winst uit, door klanten die terugkomen en het ook doorvertellen aan anderen.”

"Ik vind het heel fijn om zo gemoedelijk te kunnen werken en mensen te helpen."

Waar denk je dat jij het verschil maakt en je zo kan onderscheiden?
“Alles is hier erg vrijblijvend, gemoedelijk en open. Ik ben heel discreet. Als mensen hier buiten gaan, blijft hun verhaal bij mij. Dat vertrouwen is essentieel, en dat zeg ik ook aan de klanten. Het verbaast mij ook dat sommigen tijdens de eerste afspraak zo open zijn en heel hun verhaal vertellen. Ik weet niet hoe dit komt. Ofwel zijn dat heel spontane mensen of moesten ze het dringend kwijt”, lacht Linda. “Maar dat hoeft ook niet. Het is wat ik zeg, alles is hier vrijblijvend. Niks moet en dat maakt het allemaal gemakkelijker. Ik vind het heel fijn om zo te kunnen werken en mensen helpen.”

Krijgt de award een plaatsje?
“Ja zeker, die ga ik aan het raam hangen om te laten zien. Ik vind het heel leuk en de klanten zullen er zeker vragen over stellen. Dan hebben we weer iets om over te praten, daar twijfel ik niet aan. Het is een teken dat ik op een aantal punten hoger scoor dan gemiddeld naar klantentevredenheid, en daar ben ik zeker trots op”, besluit Linda enthousiast.

Wil je kennismaken met de praktijk Katjan en massagetherapeut Linda, lees dan zeker haar portret artikel

Ontvang als eerste de nieuwe aanbiedingen per e-mail!

Ontvang wekelijks gratis onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte!

Inschrijven nieuwsbrief
Wil je partner worden van Lifestyle Booking? Dat kan! Klik hier...