Huidcoach Wendy te Bree, 'Partner in Excellence'

Wendy 1

Met onze award “Partner in Excellence” zetten we onze partners die het goed doen en net dat tikkeltje meer service geven dan wat de klant verwacht in de bloemetjes. Want ze zijn de beste binnen hun sector. Ze leggen de lat hoger voor al hun collega’s in de sector en verdienen het dus om eens extra in de kijker geplaatst te worden.

Laurens gaat langs bij de sympathieke en goedlachse Wendy in Bree. Een bezoekje aan huidcoach Wendy is niet zomaar een verzorging, maar ook tijd maken voor jezelf om te ontspannen. In 2015 specialiseerde Wendy zich in huidcoaching om de klant een gepaste huidverzorging te kunnen aanbieden en te werken aan huidverbetering.

70% terugkerende klanten, 4,5/5 en 100% tevreden reviews

Wendy, Laurens kwam bij jou langs met de award ‘Partner in Excellence’, hoe reageerde je?
“Ik vond het heel leuk om te horen dat ik geselecteerd ben, dat was voor mij eigenlijk een beetje ‘de kers op de taart’ voor het harde werk tot nu toe, een beloning voor de inzet en ook de bevestiging van "iets goed te doen". Zowiezo is het ook een stimulans om zo door te gaan en eventueel te kijken waar nog verbetering mogelijk is!”

Je geeft een mooie korting aan nieuwe klanten. Helpt dit om hen te overtuigen om vaste klant te worden bij je?
“Ja, absoluut. Ik heb er zeker 70% vaste klanten uitgehaald die via Lifestylebooking met een deal gekomen zijn. Dat zegt genoeg hé. Bijna iedereen maakt een tweede afspraak, ik heb er heel goede klanten uitgehaald. Sommigen komen niet meteen terug, maar dan wel na een hele tijd. Of de mama is gekomen met een deal, en nadien komt de dochter ook. De samenwerking met Lifestylebooking is echt een meerwaarde voor mij. Ik ben ervan overtuigd dat hierdoor mijn zaak serieus gegroeid is.”

Zo enthousiast dat jij erover vertelt. Dat breng je zeker en vast ook over op je klanten. Wat betekenen jouw klanten voor jou?
“Ik maak geen onderscheid of mensen nu komen met een deal of zonder. Daar ben ik resoluut in, ik vind dat echt niet kunnen. Zelf heb ik eens een negatieve ervaring gehad met een deal voor een beauty arrangement. Bij de hotstone massage maakt het meisje 2 cirkels en liet toen de stenen liggen voor 10 minuten. Dat is toch geen goede reclame voor die zaak, ik ga er zeker niet meer terug. Ik doe mijn behandelingen altijd zo correct en eerlijk mogelijk. Ook al komen ze met een korting, ik doe even hard mijn best zodat ze tevreden zijn en terug komen. Iedere klant betekent evenveel voor mij, of je nu elke week komt, 1x per jaar of met een korting”, lacht Wendy.

"Ik ben heel gewoon hoor, maar ik voel mensen vlug aan en heb er gemakkelijk een klik mee."

Het is hier heel huiselijk en er hangt een gezellige sfeer als je binnen komt. Ook jij straalt een erg positieve energie uit en hebt een bruisende persoonlijkheid. Dit zal zeker helpen om mensen te ontvangen?
“Oh, maar ik ben heel gewoon hoor. Ik hou niet van chichi.”, glimlacht Wendy. “Ik probeer de klanten te ontvangen zoals ik zelf graag ontvangen wil worden. Vriendelijk en gemoedelijk. Ik voel ook mensen heel vlug aan en veel klanten zeggen dat ze die klik hebben met mij. Die eerste indruk is belangrijk om de klanten op hun gemak te stellen. In de tweede plaats luister ik ook naar wat de klant wil, zodat ik weet hoe ik hen best kan helpen. Komt die persoon voor huidverbetering of gewoon om een uurtje te ontspannen. Ik probeer oog te hebben voor de wensen van de klant.”

Je specialiseerde je als huidcoach voor huidverbetering en de huidverzorging is altijd afgestemd op de klant. Is dat een meerwaarde?
“Ja, absoluut. Het concept van een huidcoach is hier in de regio nog niet erg gekend en uniek. De klanten krijgen hier geen standaard behandeling, maar op maat en volgens de huidbehoefte op dat moment. Dankzij de huidmeting kan ik exact de waardes zien en de verzorging daarop afstemmen. Ook de bindweefselmassage van het gelaat is een meerwaarde. Dit is een massagetechniek die de huid stimuleert om zelf collageen en hyaluron aan te maken. Je ziet echt meteen het verschil na een behandeling. Ik geef ook heel veel uitleg aan de klanten. Zodat ze weten waar ik mee bezig ben en wat ze mogen verwachten. Waarom je peelt, welk effect het heeft, dat het kan prikken en wat het doet voor de huid. Vaak weten mensen dat niet.”

"Het artikel is goed geschreven en geeft weer wie ik ben. De mensen herkenden mij zelfs in de winkel."

Heeft het artikel dat verschenen is in het online magazine en gepromoot wordt via Facebook een invloed gehad?
“Ja, daar heb ik veel reacties op gekregen. De mensen herkenden mij zelf en spraken mij erover aan. Dat is wel grappig”, lacht Wendy. “Het is goed geschreven en geeft weer wie ik ben, wat ik doe en wat de mensen mogen verwachten bij mij. Vooral die huidcoaching kenden de mensen hier nog niet. Ook zijn er mensen die mijn artikel hebben zien passeren op facebook, en mij dan nadien opgezocht hebben om een afspraak te maken. Het heeft enorm geholpen om mijn naamsbekendheid te vergroten.”

Je hebt nu ook een nieuwe website en online agenda via Lifestylebooking om je klanten een betere service te geven. Is dat een meerwaarde jezelf en de klanten?
“Absoluut, je moet ook meegaan met je tijd. Je kunt niet alles op papier blijven doen. In het nieuwe systeem zit alles, kassa, voorraad, agenda,... Daarom ben ik ook overgegaan naar Lifestylebooking. Alles zit nu samen en het kost mij niks extra. Dit is ook veel beter omdat alles aan elkaar gekoppeld is. En het werkt ook heel gemakkelijk. Ik heb de uitleg gekregen via de telefoon, en kon altijd vragen stellen nadien. Het werkt ook heel gemakkelijk om zelf iets aan te passen. Bij mijn vorige website was dat heel moeilijk, maar nu is dat veel overzichtelijker en duidelijker. Ook als ik zelf iets wil aanpassen. De samenwerking met Lifestylebooking is heel goed verlopen. Jullie zitten op dezelfde lijn, denken mee en kennen de beauty-sector door en door.”

"Ik ben ervan overtuigd dat door de samenwerking met Lifestylebooking, mijn zaak enorm gegroeid is."

En daarbovenop heb je ook gebruik gemaakt van onze nieuwe grafische dienst om een nieuw logo te laten ontwerpen. Hoe is dat gekomen?
“Voor de nieuwe website had ik een logo nodig, maar ik had dit eigenlijk niet. Toen ik hoorde dat ik dit via Lifestylebooking kon laten doen, heb ik niet getwijfeld. Voor een mooi prijsje uiteraard zei ik er nog bij”, lacht Wendy. “De eerste voorstellen waren niet echt mijn ding. Toen heeft een tweede grafisch vormgeefster mij gecontacteerd, die van stijl dichter bij mij lag. Ik ben meer voor het zachtere en niet voor het strakke moderne. Zij heeft mij gevraagd om een aantal ontwerpen en kleuren die ik mooi vond op te zoeken en door te sturen. Op basis daarvan heeft zij iets ontworpen en dat was mits een paar kleine aanpassingen meteen goed. Het was volledig wat ik wou.”

Hoe zie jij de klanten die via Lifestylebooking bij jou komen?
“Ik trek zeker het juiste cliënteel aan dankzij jullie, daar ben ik heel zeker van. Als ik al mijn klanten bekijk, heb ik bij iedereen het gevoel dat het matcht. Ik zie ze allemaal graag terug komen. Het artikel en de deals op Lifestylebooking hebben zeker geholpen. Mijn cliënteel is hierdoor serieus gegroeid en ik ben van bijberoep naar hoofdberoep kunnen gaan. Mijn droom is om een groter instituut te hebben, samen met mijn dochter die nu ook schoonheidszorgen studeert. Maar dat zal met dezelfde waardes zijn als hier, vriendelijk, huiselijk en gezellig. Dat is een mooie droom,om met mijn dochter samen te realiseren.”

Wil je kennismaken met Huidcoach Wendy, lees dan zeker haar portret artikel

Ontvang als eerste de nieuwe aanbiedingen per e-mail!

Ontvang wekelijks gratis onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte!

Inschrijven nieuwsbrief
Wil je partner worden van Lifestyle Booking? Dat kan! Klik hier...