Baliati te Schelle, Partner in Excellence

Tine, Baliati

Met onze award “Partner in Excellence” zetten we onze partners die het goed doen en net dat tikkeltje meer service geven dan wat de klant verwacht in de bloemetjes. Want ze zijn de beste binnen hun sector. Ze leggen de lat hoger voor al hun collega’s en verdienen het dus om eens extra in de kijker geplaatst te worden.

Onze business coach Laurens gaat langs bij de positieve en sympathieke Tine van Balitati in Schelle. Tine straalt en heeft tegelijk een rustige vibe over zich, waardoor ze klanten graag bij haar vertoeven. Reeds 10 jaar heeft ze ervaring als schoonheidsspecialiste en ze specialiseerde zich in massages en gelaatsverzorgingen. Tine is een warme en sociale persoonlijkheid, en tijdens haar behandelingen doet ze er dan ook alles aan om het de klanten naar hun zin te maken.  

70% terugkerende klanten, 4,5/5 en 100% tevreden reviews

De meeste klanten zijn vaste klant geworden bij jou en schreven een positieve review. Wat vond je ervan toen je de award ‘Partner in Excellence’ kreeg?
“Ik was er wel eventjes ondersteboven van. Ja, echt aangenaam verrast. En ik had het totaal niet zien aankomen. Van de klanten die hier gekomen zijn met een deal, zijn er zeker 7/10 teruggekomen. De ene al wat sneller dan de andere, en sommige zelfs maandelijks. Zonder de klanten van Lifestylebooking, had ik geen award gekregen.”

In het verleden heb je negatieve ervaring gehad met deals en kortingen. Waar liep het dan mis?
“Ik had mij laten overhalen om deals te plaatsen op een koopjes-website, maar daar hield ik echt niets aan over en zag die klanten nadien nooit meer terug. Die kwamen van over heel België, waarvan ik op voorhand wist dat die enkel voor de korting kwamen. Ik moest erg hoge kortingen geven, kon niet zelf kiezen, en betaalde dan nog eens commissie. Waardoor ik er uiteindelijk maar een paar euro’s aan over hield. Na aftrek van al mijn kosten, was ik gewoon gratis aan het werken. Dat is mij toen zelfs eventjes te veel geworden, en mijn lichaam zei stop. Ik heb een hele tijd geen massages meer kunnen geven toen. Ik voelde mij zelfs niet op mijn gemak bij die klanten, en dan weet je dat er iets niet goed zit. Mijn eigen klanten bleven zelfs weg, mijn agenda stond vol met alleen maar koopjesjagers.”

"Na een eerdere negatieve ervaring met deals, was ik in het begin wel erg op mijn hoede."

Ik voel dat deze ervaring jou erg heeft aangegrepen, begrijpelijk. Hoe stond je toen tegenover Lifestylebooking en de deals?
“Heel voorzichtig en argwanend zelfs. In het begin had ik zoiets van: Oh nee, als dit maar goed komt. Ik dacht dat ik definitief mijn broek gescheurd had. Maar eens de deals begonnen lopen, merkte ik dat er een heel ander soort publiek op af kwam. En het positieve was, ze kwamen allemaal van de eerste tot de laatste uit mijn eigen buurt. Dat wilde ik al zo lang. Dat mensen hier in de regio mij leerden kennen, dat ze wisten dat Baliati bestond en erop af kwamen. Wat dankzij Lifestylebooking gelukt is. Iedereen reageerde ook zo positief op mij, mijn website, mijn artikel… Ik heb zelfs al veel reclame gemaakt voor jullie bij andere zelfstandigen. Dan begin ik het uit te leggen, en dat het niet te vergelijken is met andere website met deals. Zo tevreden ben ik over jullie”, lacht Tine.

Dankjewel, wij voelen ons erg vereerd. Het is een beetje de omgekeerde wereld, want wij zijn er juist om voor jou reclame te maken.
“Ja, als het goed is, mag het ook gezegd worden. Met een bang hartje had ik terug ingezet met een massage-deal, omdat dat echt wel mijn grootste troef is. Dat is echt een binnenkopper, want mensen hebben mij op die manier leren kennen. En nadien kwamen ze ook terug voor andere behandelingen. De deals hebben echt goed uitgedraaid voor mij. Ik heb zo een trouw klantenbestand kunnen opbouwen, met mensen die bij mij passen.” 

"Ik heb nu zo een trouw klantenbestand opgebouwd, met mensen die bij mij passen."

Ik hoor jouw passie en enthousiasme als je erover praat, en merk dat je ook heel goed met mensen kunt omgaan. En toch ben je er ook bescheiden over. Waarom denk je dat klanten graag bij jou komen?
“Het is belangrijk dat je een klik hebt met je klanten en hen op hun gemak kunt stellen. Ik ben nogal vrij open, heb een zacht karakter en ga rustig met de klanten om. Sommige zijn wat onwennig in het begin, maar tijdens een korte luchtige babbel, zie je dat ze al ontspannen. Er zit ook veel verschil in de massages en hoe je die geeft. Ik werk holistisch en ga op mijn gevoel af. Daarnaast vind ik het ook belangrijk dat ik voldoende tijd neem. Ik voorzien 10 minuutjes vooraf en nadien kan er ook nog rustig bijgekomen worden na de massage. Een massage kan veel losmaken, en dan voelen ze soms de nood om er ook nog even over te praten. Geen enkele klant heeft zin om meteen recht te springen”, glimlacht Tine. 

De klanten laten inderdaad ook erg positieve reviews na op Lifestylebooking, waardoor je ook de award ontvangen hebt. Hoe belangrijk zijn reviews?
“Ik heb daar eigenlijk nooit bij stilgestaan. Vroeger was ik daar wat bang van, stel dat ze negatieve dingen zouden schrijven. Maar nu, ja het is toch wel een belangrijk onderdeel. Het geeft toch een indruk naar mensen toe die hier nog niet geweest zijn. In het begin las ik ze zelf niet eens. Tot een klant erover begon te praten en ik van niks wist. Het was wel grappig, want toen heeft zij er een paar voorgelezen aan mij. Dus ja, nu besteed ik er zeker aandacht aan. Want veel mensen lezen eerst de reviews voor ze ergens naartoe gaan.”

"Toen ik het artikel zelf las, dacht ik: Wow, dat ben ik helemaal."

Er is ook een artikel verschenen op Lifestylebooking over jouw zaak, en dat hebben we gepromoot op Facebook. Heb je daar veel reactie op gekregen?
“Ja. Ik moet zeggen: Wow. Toen ik het zelf las, had ik zoiets van: ja dat ben ik helemaal. Zelf had ik het gewoon nog nooit op die manier bekeken. Het was een heel mooi artikel en ik heb er heel veel positieve reacties op gekregen. Door het artikel te lezen kunnen mensen aanvoelen of er een klik is met mij. Het heeft echt geholpen om mijn naamsbekendheid in de streek te vergroten. Ik word nu ook meer en meer getagd op Facebook-pagina’s van Schelle. Of ze taggen mijn naam of zaak als iemand op zoek is naar een massage of behandeling. Alles loopt nu heel goed op sociale media.”

Wil je meer weten over Tine van Baliati, lees dan zeker het portret, en maak kennis met haar behandelingen dankzij mooie deals. 

Ontvang als eerste de nieuwe aanbiedingen per e-mail!

Ontvang wekelijks gratis onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte!

Inschrijven nieuwsbrief
Wil je partner worden van Lifestyle Booking? Dat kan! Klik hier...