Aïromi in Wachtebeke, Partner in Excellence

Kelly

Met onze award “Partner in Excellence” zetten we onze partners die het goed doen en net dat tikkeltje meer service geven dan wat de klant verwacht in de bloemetjes. Want ze zijn de beste binnen hun sector. Ze leggen de lat hoger voor al hun collega’s en verdienen het dus om eens extra in de kijker geplaatst te worden.

Onze business coach Laurens gaat langs bij de vriendelijke Kelly van schoonheidsinstituut Aïromi in Wachtebeke. Zij geeft haar klanten met zorg en kennis een verantwoorde gelaatsverzorging en passend advies. Een professionele verzorging gecombineerd met een dagelijkse verzorging thuis bewijzen je huid (en jezelf) een enorme dienst. Dermalogica® is een huidverbeterend merk waarin Kelly zichzelf helemaal terug vindt. Ze neemt dan ook extra tijd om klanten de juiste uitleg te geven en eerlijk te adviseren naargelang hun dagelijkse gewoontes voor huidverzorging.

80% terugkerende klanten, 4,5/5 en 100% tevreden reviews

Hoe was je reacties toen Laurens je de award ‘Partner in Excellence’ overhandigde?
“Ik had dat eigenlijk niet verwacht en was heel tevreden.”

Je geeft aan dat 7 à 8 mensen op 10 die met een deal van Lifestylebooking gekomen zijn, nadien een nieuwe afspraak gemaakt hebben. Hoe komt dit denk je?
“Ik doe mijn job heel graag en dat voelen de klanten. Iedereen is hier ook welkom. Het belangrijkste is om goed te luisteren naar wat je klanten willen en de verzorging daar ook op afstemmen. Ik vraag wat ze al gebruiken van producten en geef een goede uitleg over de mogelijkheden. Bij nieuwe klanten neem ik hier extra tijd voor, de mensen hebben daar toch behoefte aan. Mensen weten vaak ook niet hoe ze iets moeten gebruiken. Ik toon alles en geef ook tips mee voor thuis.”

Merk je dat mensen gemakkelijk een nieuwe afspraak maken? En hoe komt dit, denk je?
“Ja, de meesten doen dat wel onmiddellijk. Na de behandeling hebben ze een goed gevoel, en dan willen ze ook vlug terug komen. Het is belangrijk om naast een kwalitatieve gelaatsverzorging, ook ontspanning te verwerken in de behandeling. Daarvoor komen ze ook naar hier. Ik ben altijd eerlijk tegen de klanten, geef veel uitleg over de producten zonder ze te pushen. Verkopen om te verkopen, doe ik niet. Het belangrijkste is om de mensen te helpen, zodat ze tevreden zijn en op de lange termijn trouwe klant blijven. Ik wil niet zomaar producten verkopen, zodat ze zich er nadien niet goed bij voelen als ze thuis komen. Dat verschil merken ze en die eerlijkheid loont op de lange termijn. Want nadien komen ze terug.”

"Ik ben heel naturel en doe mij niet anders voor, zo trek ik de juiste klanten aan."

Mensen zoeken en vergelijken steeds meer online en lezen de reviews voor ze iets nieuws proberen. Jij hebt erg positieve reviews gekregen van de klanten op Lifestylebooking. Is dat een meerwaarde?
“Ja zeker. Ik hoor dikwijls van nieuwe klanten dat ze zijn afgegaan op de reviews vooraleer ze mij gecontacteerd hebben. Zelf doe ik dat ook voor ik iets ga kopen of boeken, dan ben je er gerust in dat het in orde zal zijn. Het doet ook deugd om te lezen dat mijn klanten tevreden zijn. Meer en meer zoeken, kopen en boeken mensen online. Je moet gewoon meegaan met die trend om nieuwe klanten te bereiken en aan te trekken. Een webshop en online agenda komen er in de toekomst zeker nog bij. Dat zal veel vergemakkelijken.” 

Ondertussen ben je ook overgeschakeld van bijberoep naar hoofdberoep. Heb je de juiste klanten aangetrokken via Lifestylebooking?
“Ja, toch wel. De mensen die hier komen, passen bij mij en mijn zaak. Dankzij het artikel en de foto’s weten ze op voorhand al iets meer over wat ze hier mogen verwachten. En dan zetten ze nadien toch gemakkelijker de stap om een afspraak te maken. Ik ben ook altijd eerlijk en dat waarderen de klanten. Ik ben heel naturel en doe mij niet anders voor, en daar voelen de mensen zich goed bij. Zo trek ik ook de juiste mensen aan die bij mij passen. Ze nemen mij ook gemakkelijk in vertrouwen om eens te babbelen en hun hart te kunnen luchten. Die vertrouwensband is wel belangrijk, en ik probeer iedereen een goed gevoel te geven.

Op een bepaald moment stond Kelly voor de keuze om volledig voor haar zaak te gaan. Ze heeft die stap gezet en heeft hier nog steeds geen spijt van. Het klantenbestand was voldoende gegroeid, ze kreeg positieve reacties en 80% van de nieuwe klanten werd nadien ook vaste klant. Kelly blijft zich steeds verder verdiepen in huidverbetering en volgt regelmatig trainingen van Dermalogica. Zo blijft ze steeds op de hoogte van de nieuwste technieken. 

Ontvang als eerste de nieuwe aanbiedingen per e-mail!

Ontvang wekelijks gratis onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte!

Inschrijven nieuwsbrief
Wil je partner worden van Lifestyle Booking? Dat kan! Klik hier...