A l'aise te Geraardsbergen, Partner in Excellence

Annelies à l'aise

Met onze award “Partner in Excellence” zetten we onze partners die het goed doen en net dat tikkeltje meer service geven dan wat de klant verwacht in de bloemetjes. Want ze zijn de beste binnen hun sector. Ze leggen de lat hoger voor al hun collega’s en verdienen het dus om eens extra in de kijker geplaatst te worden.

Onze business coach Laurens gaat langs bij de vriendelijke en gastvrije Annelies van schoonheidsinstituut A l’aise te Geraardsbergen. Vanuit haar eigen interesse naar een stralende en gezonde huid, specialiseerde ze zich in huidverbetering voor wie op zoek is naar een frisse uitstraling. Mensen zich laten goed voelen en doen stralen is haar passie. Verder hecht Annelies heel veel belang aan een warme persoonlijke benadering, deskundig advies en bijpassende producten. 

70% terugkerende klanten, 4,5/5 en 100% tevreden reviews

Annelies, wat was jouw reactie toen je de Award ‘Partner in Excellence’ kreeg?
“Dit is voor mij echt een blijk van appreciatie van mijn klanten en geeft veel voldoening. Het is een erg fijn gevoel. Zo een award is een mooie erkenning en zeker een meerwaarde. Ik let daar zelf ook op als ik ergens naartoe ga, het is toch teken dat het daar kwalitatief goed zit.

Ondertussen ben je al 5 jaar bezig en 2 jaar met Lifestylebooking. Welke invloed heeft de samenwerking met Lifestylebooking gehad voor jouw zaak?
“In het begin ging dat eigenlijk heel traag om nieuwe klanten bij te krijgen. Daar heb ik niet altijd het geduld voor. Maar dan ben ik met Lifestylebooking in zee gegaan en dat heeft meteen voor een boost gezorgd. Zelfs nu na 2 jaar komen er nog steeds nieuwe klanten bij. Ik ben heel blij dat ik de stap toen gezet heb. Het levert mooie reclame op dankzij de Facebook advertenties. Nieuwe klanten vinden mij meestal via deze weg en mijn website, ik scoor erg goed in google.” 

"Heel blij dat ik met Lifestylebooking in zee ben gegaan. Het levert mooie reclame en nieuwe klanten op."

De match tussen jou en je doelgroep is belangrijk om vaste klanten te krijgen. Merk je dat je het juiste publiek aantrekt?
“Ja, eigenlijk wel. Mijn focus ligt op gelaatsverzorging en ik bereik echt wel de mensen die aan huidverbetering willen werken. Het artikel en de deals spreken heel veel mensen aan. Ze hebben mij gezien op Facebook en zijn nieuwsgierig om langs te komen. Ik hoor vaak dat ze het tof vinden om op voorhand mijn artikel te lezen. Ik ben zelf ook zo, ik wil ook eerst eens kijken hoe het er ergens uitziet en lezen wat die persoon te vertellen heeft. Als dat klopt met waar jij naar op zoek bent, is de stap vlug gezet om een afspraak te maken. Het verlaagt absoluut de drempel en de deals trekken hen helemaal over de streep. Vroeger werkte ik met een andere partner samen, maar ik bereikte niet de juiste doelgroep. Heel veel klanten kreeg ik daar niet door, en zelfs niemand voor de gelaatsverzorgingen. Ik merk een groot verschil met het cliënteel dat ik via Lifestylebooking aantrek.”

In het begin stond je wat twijfelend tegenover de deals en kortingen voor nieuwe klanten. Hoe is dat gelopen voor jou? Heb je er veel vaste klanten uit gehaald?
“Ja, ik ben inderdaad niet zo een fan van korting geven maar het werkt wel. 7/10 personen met een deal zijn vaste klant geworden. Ik merk dat mensen ook vaak na de verzorging producten meenemen, doordat ze op voorhand al geboekt en betaald hebben. Op deze manier zetten ze de verzorging thuis verder en komen nadien terug voor een behandeling of nieuwe producten. Ook de huidanalyse met scan overtuigt mensen, want dan zien ze a.d.h.v. foto’s hoe het met hun huid gesteld is tot in de onderste huidlagen. Zo kan ik gericht advies en staaltjes meegeven. Ik probeer een beetje aan te voelen wat mensen nodig hebben en wat bij hen past. Ik geef ook altijd mee dat het vrijblijvend is en ze niet verplicht zijn aan te kopen.” 

"Ik bereik nu de juiste en geïnteresseerde klanten die passen bij mij en A l'aise."

Ik kan mij voorstellen dat mensen zich meteen thuis voelen bij jou. Je hebt een erg warme en positieve uitstraling en je ogen lichten op als je over je passie praat. Wat is jouw geheim?
“Mijn missie is geslaagd als klanten een goede verzorging hebben gehad, en tot rust gekomen zijn. Het is veel meer dan enkel een gelaatsverzorging, ze krijgen er nog extraatjes bij zoals een rugmassage. Ik neem mijn tijd voor de klanten en dankzij de massages kunnen ze helemaal ontspannen. Het helpt ook dat ik zelf rustig ben, zodanig dat het klopt wat ik overbreng. Ik probeer klanten te behandelen zoals ik het zelf wil. In het begin doen we een kort babbeltje, want ook de verwelkoming en persoon leren kennen spelen een rol. Dat waarderen mijn klanten en ze voelen dat ik 100% achter mijn behandelingen sta.”

Hoe is voor jou de samenwerking met Lifestylebooking verlopen?
“Ik ben heel blij dat ik met Lifestylebooking in zee ben gegaan. Het is een erg fijne samenwerking en goede opvolging. Als ik met vragen zit en een mailtje stuur, krijg ik snel antwoord. Er is altijd iemand die ik kan bereiken en aanspreken. Die persoonlijke service vind ik erg belangrijk, en vind je niet overal. Ik schakel ook over naar de nieuwe online agenda en webshop van Lifestylebooking. Je kunt vandaag echt niet meer zonder. 8/10 mensen boeken en shoppen online. De nieuwe modules zijn heel gebruiksvriendelijk om mee te werken en overzichtelijk voor de klant. Ik vind het alvast heel fijn dat dit erbij is gekomen.”

Wil je meer weten over schoonheidsinstituut A l'aise lees dan zeker het portret, en maak kennis met Annelies dankzij mooie deals.

Ontvang als eerste de nieuwe aanbiedingen per e-mail!

Ontvang wekelijks gratis onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte!

Inschrijven nieuwsbrief
Wil je partner worden van Lifestyle Booking? Dat kan! Klik hier...