15 tips om te ondernemen tijdens de corona-crisis

photo-of-woman-using-her-laptop-935756

ONDERNEMEN TIJDENS DE CORONA-CRISIS

Dankzij deze 15 tips groeit je zaak 

Ondernemers, blijf niet bij de pakken zitten. Afspraken zijn geannuleerd en je mag niet meer de baan op. Een lege agenda voelt misschien in de eerste plaats beangstigend aan. Maar het creëert ook tijd en ruimte om to do’s aan te pakken die al lang op je lijstje staan. Til je zaak online en offline naar een hoger niveau dankzij deze tips. Investeer deze tijd nu om op lange termijn de vruchten te plukken.

Tijdens deze turbulente tijden van de lockdown hoeven we niet bij de pakken neer te blijven zitten. Dankzij deze 15 tips kun je nu toch aan de slag om de toekomst van je zaak veilig te stellen. Blijf niet te lang hangen in de huidige wanorde, maar besteed je aandacht aan dingen die je positief kan beïnvloeden. Organiseer je home office en maak het gezellig, creatief en productief.

Organiseer je zaak nu beter, efficiënter en slimmer dankzij deze tips die je tijdens de Corona-crisis kan aanpakken:

  1. Tijd om alles eens op te ruimen: je zaak, kasten, papieren, voorraad,...
  2. Pak die stapel dossiers aan die te lang zijn blijven liggen. Werk je achterstand weg.
  3. Maak een analyse van de sterke en zwakke punten van je zaak. Stel nieuwe doelen voorop, schrijf deze uit en maak er een mooie presentatie van.
  4. Neem contact op met je leveranciers of potentieel nieuwe leveranciers voor een goede samenwerking.
  5. Neem je boekhouding, stock en administratie onder handen. Zoek nieuwe online tools om je makkelijker en sneller te laten werken. 
  6. Optimaliseer je winst door je onkosten te controleren en onnodige uitgaven te beperken. 
  7. Denk na over een marketing- en salesplan, om na de coronacrisis snel je zaak terug rendabel te maken.
  8. Hoe kun je je online omgeving optimaliseren: webshop, online agenda, facebook marketing, nieuwsbrieven, social media marketing...
  9. Betrek je team met een online video conferentie, zo steun je hen en kun je hen motiveren om nieuwe projecten te bedenken.
  10. Contacteer collega-ondernemers om mogelijke samenwerking of ideeën te bespreken. Samen sta je sterker.
  11. Vraag feedback aan je klanten of ze tevreden zijn van je dienstverlening en of er nog werkpuntjes zijn.
  12. Ga na welke nieuwe tendensen in je sector je gemist hebt door de drukte.
  13. Volg online opleidingen, workshops,... lees boeken en volg live streams om je kennis te vergroten. Tijd voor persoonlijke ontwikkeling, bewustwording en om te groeien.
  14. Ga een kijkje nemen bij succesvolle collega’s hoe zij het aanpakken. 
  15. Neem een positieve en inspirerende boodschap op voor je klanten en/of medewerkers. 

Angst domineert je gedachten en conditioneert je onbewust om mee te gaan in paniek, reacties van anderen, doemdenken, verslagenheid,... Wees hier bewust van en ga in de huidige realiteit uit van een positieve uitkomst. Ook deze crisis zal op voorbij gaan en dan komt het dagelijkse leven terug op gang. Zorg er dus nu voor dat je voorbereid bent en helemaal klaar om er volle bak tegenaan te gaan. Wees positief en organiseer je nu optimaal om je zaak naar een hoger niveau te tillen.


Ontvang als eerste de nieuwe aanbiedingen per e-mail!

Ontvang wekelijks gratis onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte!

Inschrijven nieuwsbrief
Wil je partner worden van Lifestyle Booking? Dat kan! Klik hier...