• Onze Ambassadeurs
  • Software case
  • Marketing Case

20 nieuwe klanten in 2 maanden voor La Perla


Tekst: Coach Tineke | Foto's: Lifestylebooking

18-03-2022

In april 2021 opende Sandra haar schoonheidsinstituut La Perla in Genk, een meisjesdroom die werkelijkheid werd. Maar het bleek echter niet zo gemakkelijk om nieuwe klanten te bereiken en de gewenste groei bleef uit. In november 2021 werd ze partner bij Lifestylebooking en op een 2-tal maanden tijd heeft ze reeds 20 nieuwe klanten bij, die ook bijna allemaal vaste klant geworden zijn.

Sandra, je kende een moeizame start om nieuwe klanten te vinden?
“Ja, dat klopt. In het begin komen vooral vrienden, familie en buren om jou een plezier te doen. Hier en daar boekte er iemand die ik niet kende, maar dat groeide niet. Ik had ook nog geen eigen website, enkel een gesloten facebook pagina. Ik kwam tot het besef dat de meeste mensen online zoeken, en ze mijn instituut daarom niet konden vinden. Zelf ben ik een volledige leek met computers en ken er niks van af. Toen ben ik op zoek gegaan naar iemand die dat voor mij kon doen en ben ik bij Lifestylebooking terecht gekomen.”

Na je gesprek met Wouter, twijfelde je nog of je wel zou starten. Wat was jouw grootste drempel?
“Financieel toch wel. Ik was heel bang om zoiets te doen, want ik was nog maar pas begonnen in bijberoep. En ja, dat kost toch allemaal geld. Ik zat met heel veel twijfels. Gaat dat niet te duur zijn? Ik ken er ook niks van, gaat het wel goed zijn? Ga ik dat wel kunnen? En gaat het wel werken om nieuwe klanten aan te trekken? Allemaal vragen waar ik geen antwoord op had.”

Ik twijfelde om in zee te gaan met Lifestylebooking, maar na die eerste maand proberen was ik meteen overtuigd!

Wat heeft er jou toen over de streep getrokken om het toch te proberen met Lifestylebooking?
“Doordat ik zo twijfelde, heeft Wouter toen voorgesteld om het een maand te proberen en te kijken wat het geeft. We zouden starten met een nieuwe website en het promoten van mijn artikel in de regio. Als ik na die maand niet tevreden was, kon ik gewoon stoppen. En eigenlijk heb ik het na die maand gewoon verder laten lopen, omdat ik er heel tevreden van was.”

Had je dan meteen al veel nieuwe klanten na één maand?
“Nee, niet direct”, lacht Sandra. “Maar mensen vonden mij wel al meteen via mijn website en Facebook. Ik merkte dat aan de vragen en telefoontjes die ik kreeg. Er kwam heel veel reactie op mijn artikel en promotie via Facebook. In november stak corona weer de kop op en durfden mensen nog niet echt te komen. Maar naar de feestdagen toe, merkte ik wel een verschil. Vanaf half december is het echt op gang gekomen, en nu krijg ik ook de ene na de andere nieuwe klant. Op een 2-tal maanden heb ik 15 à 20 nieuwe klanten bij. Zo is het begonnen en ik ben heel blij dat ik het gedaan heb.”

Je gaf al aan dat je een leek bent met computers. Kun je nu zelf gemakkelijk met het systeem werken?
“Ja, Sybil heeft mij tijdens de opleiding een heel goede uitleg gegeven. Ik kan werken met mijn online agenda en er deals op plaatsen. In de filmpjes van de Lifestylebooking Academy wordt alles ook heel goed uitgelegd zodat je stap per stap kunt volgen. Ik ben een leek met computer, dus dat zegt veel dat ik er toch weg mee kan. Als er toch iets niet lukt, dan moet ik gewoon een mailtje sturen en jullie staan altijd klaar om te helpen.”

Ben je blij dat je de stap gezet hebt naar Lifestylebooking?
“Absoluut, ik kan het iedereen aanraden. In het begin dacht ik er niet zo over na dat ik geen website had, maar nu wel. Je kunt echt niet zonder, want iedereen zoekt online. Nu vinden ze mij via het artikel en de promotie op Facebook en komen rechtstreeks bij mij terecht. Ik heb van heel veel mensen de feedback gekregen dat het heel professioneel gedaan is en er goed uitziet. Als ze hier komen, zeggen ze ook dat het net is zoals omschreven in het artikel. Heel huiselijk, gezellig en rustig. Bepaalde mensen komen via een deal, en anderen bellen gewoon voor een afspraak. Ze vinden het zelfs niet nodig om die deal online te kopen.”

Ik ben een computer-leek, dus dat zegt al veel dat zelfs ik met het systeem kan werken!

Eenmaal ze de eerste keer gekomen zijn, maken ze dan makkelijk een nieuwe afspraak?
“Op twee maanden tijd zijn er 15 à 20 nieuwe klanten gestart, allemaal mensen die ik niet ken. En er is nog maar één iemand die geen nieuwe afspraak gemaakt heeft, maar dat kan nog komen natuurlijk. Op deze manier kan ik echt mijn klantenbestand opbouwen. In het begin wist ik niet eens of ik naar hoofdberoep wou gaan, maar met de groei die ik nu ken is het misschien wel een mogelijkheid. Maar ik wacht eerst nog een beetje af. De klik met de klanten is er ook direct, ze voelen hier meteen thuis.”

Afbeelding

Hoe is voor jou de samenwerking met Lifestylebooking verlopen?
“Heel goed eigenlijk. Alles is vlot verlopen zodat het begin november online kon komen. Iedereen is heel vriendelijk en behulpzaam. Dat is echt de grootste troef van Lifestylebooking, de behulpzaamheid en service nadien. Ik sta er niet alleen voor en als er iets is, word ik meteen geholpen. Ze luisteren ook echt naar mij en stellen iets voor wat bij mij past. Ik moest niet meteen alle modules nemen, en ben nu enkel gestart met de nieuwe website en online agenda. Later kan ik nog altijd de webshop erbij nemen. Dat is zeker ook een meerwaarde en maakt het meteen ook haalbaar, zelfs in bijberoep.”