• Onze Ambassadeurs
  • Marketing Case
  • Onze Cases

Pura Navita groeit dankzij Lifestylebooking


Tekst: Coach Tineke | Foto's: Lifestylebooking

15-11-2021

Katy van Pura Navita in Gavere besliste in maart 2021 om samen te werken met Lifestylebooking en koos ervoor om de online agenda en webshop in haar bestaande website te integreren. Om te starten koos ze ervoor om haar zaak ook via sociale media te promoten voor meer naamsbekendheid. Meteen kreeg ze veel meer boekingen binnen van mensen die echt op zoek waren naar haar holistisch concept voor ontspanning, verzorging en wellness. Ze kochten een deal of boekten een last-minute, en bijna iedereen werd vaste klant. 

PURA NAVITA GROEIT DANKZIJ DE SAMENWERKING MET LIFESTYLEBOOKING.BE 

Afbeelding

Katy, hiervoor werkte je met een ander online reservatieplatform voor schoonheidssalons, toch ben je overgestapt naar Lifestylebooking. Waarom juist?
“Mijn ervaring was dat die klanten vaak enkel interesse hadden in de last-minutes. Deze klanten kozen niet bewust voor mijn zaak, maar kozen eerder een ‘tijdstip’ die nog vrij was. Het maakte hen niet uit waar het was of bij wie. Regelmatig waren er ook annulaties of kwam er niemand opdagen zonder iets te laten weten. Ik had de indruk dat ze minder interesse hadden in mijn concept. Dat is niet het soort betrouwbaar cliënteel dat ik voor ogen heb. En dat bleek ook zo te kloppen, want zelden kwam er een vaste klant uit.” 

Veel meer geïnteresseerde klanten via Lifestylebooking dan ander platform

Waar zit het verschil dan volgens jou in de klanten die boeken via Lifestylebooking?
“Het grote verschil is dat de boekingen veel meer gepland worden, de interesse groter is en mensen gericht op zoek zijn naar mijn behandeling. Ze hebben via het artikel al over mijn zaak gelezen, weten hoe ik werk en wat ze mogen verwachten. Ik werk vooral op een energetische en holistische manier voor mijn behandelingen. Ze kiezen hier bewust voor omdat ze zich aangesproken voelen en dit bij hen past. De foto’s, het artikel, de website, reviews... ik hoor dat nieuwe klanten dat allemaal bekeken hebben voor ze boeken. Ze komen dan vaak een eerste keer via een deal of last-minute, maar uiteindelijk komt bijna iedereen terug. Ook voor andere behandelingen, of de wellness. Sinds ik bij Lifestylebooking ben, gaat mijn klantenbestand in stijgende lijn met vaste klanten.”

Afbeelding

Waarom denk je dat het portret artikel mensen aanspreekt en overtuigt?
“Het artikel vind ik heel belangrijk, niet alleen voor het commerciële aspect, maar het toont ook wie achter Pura Navita zit. Het is niet evident, want je moet een stukje van jezelf bloot leggen. Maar klanten reageren juist daarop en kiezen bewust voor mij, omdat ik mama ben van 4 kinderen, of de weg die ik heb afgelegd, hoe ik in het leven sta… Maar ook hoe ik mijn zaak heb opgebouwd, de inrichting, de manier hoe ik met klanten om ga… Dat spreekt mensen aan en na het lezen weten ze of het bij hen zal passen of niet. Zo trek ik steevast de juiste klanten aan. En ze kunnen dan ook meteen een deal boeken om eens kennis te maken met mij en mijn behandelingen.”

Ik trek nu de juiste klanten aan, en sommigen willen zelfs geen korting!

Afbeelding

Komen de klanten altijd via een deal of boeken ze ook rechtstreeks in jouw online agenda zonder korting?
“Dat is gemengd eigenlijk. Persoonlijk werk ik graag met de deals voor de behandelingen en last-minutes voor de wellness om de gaatjes op te vullen. Je merkt wel dat mensen op de acties afkomen. Maar vaak boeken ze bij een wellness arrangement dan nog een extra massage. Of komen nadien terug voor een andere meer holistische behandeling zoals voetreflexologie of healing. Als de advertentie op Facebook loopt, zie ik vlot de boekingen binnenkomen. Mensen klikken heel gemakkelijk door op het artikel of een deal. Sommige mensen vragen nadien of ze nog eens met een korting kunnen komen, maar dat is zelden. De meesten betalen graag de volledige prijs, want ze vinden het echt wel waard. Ik werk ook met klantenkaarten en dan krijg je een korting op je 6de beurt. Dat is een leuke beloning voor mijn vaste klanten. Maar sommigen willen die korting zelfs niet,” lacht Katy. 
 
Dat zegt veel over de kwaliteit van je behandelingen. Je merkt ook dat je er met passie over praat. Voelen mensen dat verschil?
“Ja, dat denk ik wel. Ik werk energetisch en holistisch in mijn behandelingen. Ze voelen dat het veel dieper gaat dan een gewone massage. Sommige zaken zitten diep, zoals een burn-out of trauma’s, en dat is niet in één keer opgelost. Het is altijd erg persoonlijk en er komt dan ook een stukje coaching bij. Het is zoveel meer dan een behandeling op zich. Het luisterend oor, de coaching, de omkadering… alles hoort er bij. Het is een heel persoonlijke aanpak, en geeft veel voldoening dat ik mensen kan helpen. Mensen hebben er ook steeds meer behoefte aan en gaan ernaar op zoek.”

Ik bespaar nu veel tijd uit, tijd die ik liever aan mijn klanten spendeer.

Hoe ervaar jij de samenwerking met Lifestylebooking tot nu toe?
“Super goed. Na het eerste gesprek met Wouter voelde ik dat het klopte voor mij. Het persoonlijke in het artikel en de insteek van Lifestylebooking spraken mij aan. Alles is erop gericht om weer te geven wie ik ben, wat ik doe en welke klanten bij mij passen. En dat blijkt uit de vele nieuwe klanten die ik al via Lifestylebooking heb mogen ontvangen. Ik kan alles bespreken met Wouter en het wordt goed opgevolgd. Vroeger deed ik alles zelf voor mijn website. Nu wordt er veel uit handen genomen, en dat is wel nodig want het is veel drukker in mijn zaak. Het was eventjes zoeken hoe het systeem werkt, maar ik ben er vlot mee weg. Als ik nu iets nieuws in de picture wil zetten, kan ik bij het team van Lifestylebooking terecht om dit voor mij uit te werken. Het is heel leuk voor mij, en tijdsbesparend. Tijd die ik aan mijn klanten kan besteden.”