• Business

Live gaan op Instagram & Zoom


Tekst: Coach Tineke | Foto's: Dauwdruppel

25-02-2021

HILDE VAN DAUWDRUPPEL ORGANISEERDE ONLINE ZOOM-SESSIES

Exact een jaar nadat Covid19 België binnenkwam, spraken wij met enkele handelaren hoe het jaar verlopen is voor hen. Een eerste sluiting van de schoonheidssector was een verrassing, en toen moesten de deuren een tweede maal sluiten begin november. Enkele handelaren zijn buiten hun comfort zone getreden en creatief aan de slag gegaan op sociale media om zo de verkoop van hun producten en webshop te boosten. En met succes.

“Oh zo leuk jou te horen. Alles goed?”, vraagt Hilde oprecht geïnteresseerd. En zo kennen we de warme en sympathieke Hilde van Dauwdruppel in Otegem ook. Gepassioneerd voor haar energetische verzorgingen met Phyto5 en klanten die een plaatsje in haar hart hebben, is ze uit haar comfort zone gekomen en live gegaan op sociale media. Iets wat ze enkele jaren geleden nooit voor mogelijk had gehouden. Na een eerste filmpje met haar dochter (bekijk het hier), waar het allemaal mee begon, volgden er al gauw andere en werd het idee van online zoom-sessies geboren.

Alles begon met het filmpje waarin ik mijn dochter een verzorging gaf

Afbeelding

 “Ik heb het gewoon gedaan, zonder er veel bij na te denken. Toen ik mijn dochter Emmy een gelaatsverzorging gaf, ontstond er een fijn gesprek en we voelden ons erg verbonden. Dat is mede dankzij de unieke werking van Phyto5 die we toen beiden ervaarden. Maar blijkbaar voelden ook mijn volgers het, want er is enorm veel reacties op gekomen. Ik speelde met het idee om online workshops te geven ‘colourfull wellness in your bubble’ en Emmy stimuleerde mij om het gewoon te doen. Voor mijn tweede filmpje ben ik wel zeker 10 keer herbegonnen”, lacht Hilde. “Het was wat onwenniger en moeilijker dan ik dacht. Maar de reacties die ik er op kreeg, waren fantastisch. Hier legde ik het concept uit van de online zoom-sessies en al vlug volgden er veel inschrijvingen.”

Naast jezelf verdiepen in kleur & licht, bleef je steeds in contact met je klanten via sociale media en startte de online workshop. Heb je hier veel tijd in gestoken?
“Ja, ik was verbaasd van hoeveel tijd er in alle voorbereidingen gekropen is. Ik moest mij soms haasten om alles klaar te krijgen tegen de volgende sessie. Documenten maken, opzoekingswerk doen, mijn presentatie,... maar ik heb er zelf ook heel veel aan gehad. De deelnemers kochten het Beautiful Phyto5-doosje aan en stelselmatig lichtte ik elke week één element toe. Zo leerden ze wat ze thuis zelf konden doen, van voetbad tot kleipakking of een badritueel. Tot ze op het einde van de workshop het 5-kleurmasker konden opleggen. Tegen die laatste sessie had ik ook iedereen hun bioritme berekend, zodat ze wisten waar ze op kunnen werken om meer in hun kracht te staan. Dichter bij zichzelf en hun gevoel te komen. De reacties waren super en de verbinding voelbaar tussen ons. We houden nog steeds contact met elkaar.”

Mijn geheim: Wees in eerste instantie gewoon jezelf!

Afbeelding

Je hebt zo op een andere manier naar je producten en behandelingen leren kijken. Heb je dit ook gemerkt aan de verkoop van producten en de webshop?
“De verkoop is erg goed gegaan, maar ik was er ook veel mee bezig via sociale media. Ook de webshop is hierdoor wakker geschud, er komen zelfs bestellingen binnen van heel ver. Ik sta ervan versteld hoe die bij mij terecht komen. Het was in het begin een beetje zoeken hoe ik te werk zou gaan, afhalen, verzenden, met wie verstuur je… Ik vind het belangrijk om die begeleiding erbij te geven hoe ze best de producten thuis gebruiken. Dit kan telefonisch, via een berichtje, mailtje of babbeltje aan de deur bij afhaling. En dat waarderen de klanten zeker. Het is niet zomaar een product opsturen. Zo kon ik perfect de klanten blijven begeleiden in hun verzorgingen thuis. Ik wil zeker die online ondersteuning blijven aanbieden aan mijn klanten, ook als ik terug open mag.”

Je bent duidelijk je passie blijven delen tijdens de sluiting en hebt er heel veel tijd in gestoken. Wat is jouw geheim voor het succes dat je geboekt hebt met de zoom-sessies, sociale media en online verkoop?
“Wees in de eerste instantie altijd jezelf. Toon wie je bent en probeer niet iemand anders na te doen. Toen ik live ging, heb ik mij niet anders voorgedaan. Ik zou het ook niet kunnen. Ik blijf wie ik ben en dat voelt het beste aan. Zoek ook een ritme en manier die bij jou passen, anders hou je het ook niet vol. Ik schrik ervan hoeveel tijd ik erin heb gestoken, maar het heeft zeker iets positiefs teweeg gebracht voor mijzelf, mijn klanten en mijn zaak. De reacties nadien waren positief en de verhalen die klanten deelden met mij, waren leuk om te horen. Ik voel wel als je ermee bezig bent, dat de beweging dan groter is. Je kunt niet anders dan online zichtbaar zijn in deze tijd.” 
Neem zeker een kijkje op de Facebook en Instagram van Dauwdruppel! Wij wensen Hilde alvast nog heel veel succes.

Lekker doorlezen