• Beauty

Schoonheidsinstituut La Perla


Tekst: Coach Tineke | Foto's: Lifestylebooking

03-11-2021

La Perla in Genk is een huiselijk en gezellig schoonheidsinstituut waar u terecht kan voor een uitgebreid aanbod van verzorgingen met specialisatie in huidverbetering. U kunt bij La Perla terecht voor zowel pedicure, manicure, ontharingen, hotstone en kruidenstempelmassages. U kunt rekenen op deskundig advies en persoonlijke begeleiding voor anti-aging gelaatsverzorgingen en huidverbetering. En dit in een rustig en ontspannen kader.

Afbeelding

Sandra studeerde een 10-tal jaar geleden af als schoonheidsspecialiste, na een aantal jaar ervaring te hebben opgedaan, startte ze in 2020 haar eigen schoonheidsinstituut La Perla bij haar thuis in Genk. “Na het overlijden van mijn papa, heb ik beseft dat je moet doen wat je graag doet in het leven. Het is veel te vlug voorbij en je weet nooit wat er morgen komt. Dus heb ik mijn meisjesdroom waargemaakt en ben terug gaan studeren voor schoonheidsspecialiste. Dankzij de steun van mijn man en een kleine verbouwing heb ik mijn droom kunnen realiseren. Ik specialiseer mij in huidverbetering en behaalde daarvoor recent mijn diploma van Skin Expert.”

Ik maak nu mijn meisjesdroom waar als Skin Expert!

Afbeelding

Voor de gelaatsverzorgingen en huidverbeterende kuren werkt Sandra met de producten van Anési. “Naast de basislijn, is er ook een cosmeceutische lijn die tot op celniveau werkt waardoor je meteen resultaat ziet. Ik krijg vaak berichtjes van mijn klanten dat ze niet kunnen geloven wat ik met hun huid heb gedaan. Voor de anti-aging verzorgingen zijn er twee behandelingen, eentje die meer op de fijne lijntjes werkt en eentje met een meer liftend effect. Voor de huidverbetering werk ik met een Oxygené toestel die dieper gaat peelen en zuurstof naar boven haalt. Op deze manier kunnen de producten indringen in alle huidlagen en cellen.” 

PAK HUIDPROBLEMEN AAN IN DE DIEPTE, WAAR ZE ONTSTAAN

Afbeelding

Als Huidexpert neemt Sandra huidproblemen aan bij de oorzaak, het probleem zit vaak veel dieper dan wat we zien. “Tijdens een anamnese vooraf luister ik naar de klant, stel gerichte vragen en doe een huidanalyse. Ik kijk naar de huid, maar voel voornamelijk met mijn handen. Daar haal ik de meeste informatie uit. Als je weet waar het probleem vandaan komt, kun je de oorzaak aanpakken. Ik toon dit ook aan de hand van foto’s zodat klanten het beter kunnen begrijpen. Daarna kan ik uitleggen wat we kunnen doen, welke behandelingen en producten aangeraden zijn. Want de opvolging thuis met aangepaste producten is absoluut nodig. Ik noteer ook alles en ze krijgen een fiche mee naar huis. Ik ben heel eerlijk in wat er mogelijk is, dat waarderen mijn klanten ook. Dat vertrouwen vind ik belangrijk.” 

PERSOONLIJKE AANPAK EN DOELGERICHTE KUREN VOOR HUIDVERBETERING

Elk huidprobleem en persoon is anders, daarom werkt Sandra uitsluitend op maat van de klant. Gaandeweg de kuur stuurt ze ook bij waar nodig. “Het aantal beurten in een kuur kan wisselen per persoon. Een probleem zoals acné krijg je meestal niet weg in één behandeling, meestal zeg ik 6 behandelingen. Maar het kan zijn dat er al na 4 beurten overgeschakeld kan worden. Dat is erg persoonlijk. Elke keer opnieuw bekijk ik de huid en pas de verzorging of producten aan. Iedere huid is anders en verandert ook door externe factoren zoals het weer, hormonen, stress, voeding, medicatie… Wil je echt werken op huidverbetering is een kuur aangeraden met thuisverzorging erbij, anders heeft het geen nut.”

Klein maar gezellig in een huiselijke ontspannen sfeer

Afbeelding

In het kleine, maar warme interieur creëerde Sandra een huiselijke ontspannen sfeer. “Het is hier klein, maar gezellig. Hoor ik vaak van klanten. Er speelt zen-muziek op de achtergrond zodat ze tot rust kunnen komen. Voor ik aan een gelaatsverzorging begin, masseer ik eerst de hals en schouders. Zo ontspannen de klanten al en verdwijnt de stress van hun gezicht. Ik doe dit heel graag en wordt er zelf ook rustig van. De klanten voelen zich ook snel op hun gemak bij mij, waarderen die persoonlijke aanpak en eerlijke communicatie.”