• Onze Ambassadeurs
  • Software case
  • Marketing Case
  • Onze Cases

Juiste klanten voor Atalanta dankzij Lifestylebooking


Tekst: Coach Tineke | Foto's: Lifestylebooking

18-03-2022

Sinds 2016 is Atalanta Coaching & Relaxatie gevestigd in Gavere-Semmerzake. Inge startte haar praktijk op in bijberoep en was nog werkzaam als zorgcoördinator in het onderwijs. Vanaf september 2021 werd Inge partner bij Lifestylebooking omdat ze nood had aan een nieuwe website, promotie en marketing ondersteuning. Zo kon ze vlugger de stap zetten naar hoofdberoep. Zelf bereikte ze geen nieuwe mensen, maar dankzij Lifestylebooking is het gelukt.

Inge wat waren jouw verwachtingen van de samenwerking met Lifestylebooking? 
“Het lastige voor mij was vooral al de marketing doen die erbij komt als je een eigen zaak hebt. Een website, sociale media, online agenda en promotie maken. Ik zit zo niet in elkaar dat ik mijzelf goed kan verkopen. Daarom ging ik op zoek naar een organisatie die mij hierin kon ondersteunen en adviseren om mijn naamsbekendheid te vergroten. Als ik fulltime zelfstandige wou worden, dan moest mijn klantenbestand ook uitbreiden. En alleen lukte dat niet. Tijdens het gesprek met Wouter klikte het direct en had ik er meteen een heel goed gevoel bij. Ik mocht er nog even over nadenken en heb ook een collega gecontacteerd die al klant was. Die was laaiend enthousiast en zei: ‘Zeker doen’. En dat heb ik ook gedaan.”

Je had nochtans zelf een mooie website gemaakt, werkte die dan niet voor jou?
“Klopt, samen met mijn zoon had ik een website gemaakt. Maar die werd niet goed gevonden. Ik kreeg zelden nieuwe klanten bij via die oude website. Nu heb ik een professionele website via Lifestylebooking en merk ik echt wel een groot verschil. De boekingen komen vanzelf binnen in de online agenda. Per maand heb ik er gemiddeld een 6-tal nieuwe klanten bij, afhankelijk van de periode natuurlijk. Het online boeken loopt allemaal heel vlot, geen gedoe meer met bellen, mailen en terug bellen voor afspraken te maken. Er zit een continuïteit in de groei, en de nieuwe klanten komen ook terug.”

Zelf bereikte ik niet de juiste mensen online, nu is er een continue groei en de klanten komen terug!

Je hebt zelf ook geprobeerd om Facebook advertenties aan te maken om je zaak zo te promoten. Kwam daar veel reactie op?
“Nee, dat lukte precies niet. Ik klikte af en toe bij een bericht op de knop ‘Nu promoten’ van Facebook. Maar daar kreeg ik geen reactie op. Via jullie heb ik nu de uitleg gekregen hoe het allemaal ineen zit, en er komt daar toch veel meer bij kijken. De mensen bij Lifestylebooking hebben al die kennis, weten wat werkt en waarom iets niet werkt. De tijd die ik daaraan besteedde, wou ik liever investeren in mijn klanten.”

Lifestylebooking heeft dan een artikel over jou geschreven en dat gepromoot op Facebook. Merkte je dan het verschil?
“Absoluut, ik kreeg onmiddellijk veel reacties. Heel veel mensen in de omgeving wisten zelfs niet dat ik hier al 5 jaar zat. Nu vinden ze mij gemakkelijker via Facebook en is mijn online zichtbaarheid veel beter. Lifestylebooking zet ook echt in op wie ik ben en welke mensen aangetrokken moeten worden. Ze gaan effectief op zoek naar de doelgroep die past bij mijn profiel. Dit had ik zelf niet gekund.”

Wat bedoel je? Zit er dan een verschil in de mensen die nu bij jou terecht komen?
“De klanten passen echt bij mij en wat ik doe. Ik merk dat de mensen het artikel helemaal gelezen hebben tot op het einde. Er staat een heel klein stukje in over de hartstilstand van mijn man en dan vragen ze zelfs hoe het met hem gaat. Ik trek ook vaak mensen aan die uit het onderwijs of de zorg komen. Zo heb ik maar één woord nodig om hen te begrijpen. Ook mensen die hoogsensitief zijn, of een kind hebben met autisme… het is niet alleen mijn werk, maar ook mijn leefwereld. Dat maakt het verschil en zorgt ervoor dat klanten zich aangesproken voelen om bij mij te komen. Dat stukje persoonlijkheid dat in het artikel zit, is zo goed gedaan. Ik zou zelfs niet weten hoe ik het zou moeten opschrijven. De foto’s geven dat ook goed weer, ik straal blijkbaar vertrouwen en warmte uit. Alles zit gewoon juist en klopt. En dat spreekt mensen aan.”

Mensen voelen zich aangesproken door mijn verhaal en dat maakt het verschil.

Hoe heeft het team van Lifestylebooking dit dan allemaal aangepakt om jou zo goed op te starten?
“De samenwerking is heel aangenaam verlopen, en er werd rekening gehouden met wat ik nodig had. Ze luisterden echt naar mij en werkten een voorstel op maat uit. Ze hebben een erg persoonlijke aanpak en open communicatie. Als ik vragen heb, volgen ze heel snel op per mail of telefonisch. Er wordt enorm veel moeite gedaan om te helpen. Als ik iets niet begrijp, leggen ze het mij uit. Er zijn ook de filmpjes waarin alles stap voor stap wordt getoond. Het is heel gemakkelijk. Ook de opleidingen zijn goed te volgen, want alles was nieuw voor mij. Alle voorbereidingen zijn heel vlot verlopen.”

Afbeelding

Wij zijn natuurlijk blij dit te horen, hoe reageren jouw klanten?
“Heel positief. Ik hoor van in het begin dat de nieuwe website er professioneel uitziet, heel gemakkelijk en gebruiksvriendelijk is. Hier in de omgeving weten veel mensen mij nu te vinden, wat voorheen niet was. Ik ben heel tevreden met hoe mijn zaak nu loopt en de groei van klanten. Als nieuwe klanten komen, klopt het ook helemaal waardoor ze blijven terug komen. Als er 2 zijn die nog niet zijn teruggekomen, zal het veel zijn. En het is nu ook haalbaar om mijn praktijk in hoofdberoep te doen. Zonder Lifestylebooking zou ik niet staan waar ik nu sta. Het lukte mij gewoon niet om de juiste mensen aan te trekken, en dat doen jullie zo goed.”