• Ons Team

Tineke, copywriter en content coach


Tekst: Coach Tineke | Foto's: Lifestylebooking

06-09-2021

Tineke startte als freelance redacteur en coach bij Lifestylebooking in 2017 toen ze zwanger was van haar derde mini-me. Een weloverwogen stap die ervoor gezorgd heeft dat ze haar gezin kan combineren met haar werk bij Lifestylebooking en haar relaxatiepraktijk Zen’ti. Als content coach  brengt Tineke elk verhaal tot leven om de juiste doelgroep te kunnen bereiken. Hoe ze dit doet, legt ze graag zelf uit.

Afbeelding

Tineke behaalde haar diploma’s fotografie en journalistiek, waarna ze 10 jaar ervaring heeft opgedaan binnen marketing en communicatie. Gedreven combineerde ze dit toen al met freelance werk in bijberoep. In 2017 zette ze de stap naar fulltime zelfstandige en startte nieuwe partners op van A tot Z bij Lifestylebooking. Door de continue groei zijn er nu meerdere coaches binnen verschillende specialisaties. Tineke groeide zo door tot content coach en hoofdredacteur van het online lifestyle magazine. “Ik ben heel erg trots dat ik dit bereikt heb en die kans gekregen heb. Dankzij het vertrouwen van Wouter en Laurens, ben ik enorm gegroeid. Niet alleen binnen mijn job, maar ook als persoon”, start Tineke haar verhaal.

PARTNERS HUN VERHAAL LATEN DOEN EN LUISTEREN
“Als redacteur is het belangrijk om in de eerste plaats te luisteren naar de partners, zodat ze hun verhaal kunnen doen in hun eigen woorden. De ene heeft slechts één vraag nodig en vertelt erop los. Maar dat is niet bij iedereen zo. Je hoeft ook zelf niet tot de kern te komen, alles samen te vatten, of het artikel al voor te bereiden,... dat is mijn werk. Ik stel vragen, luister, maar lees ook tussen de regels door. Het is geen standaardtekst voor iedereen gelijk, die we zomaar wat aanpassen. We starten vanuit jouw passie en interesse, hoe het gegroeid is, jouw levensverhaal en ook hoe jij je erbij voelt. En dat maakt het verschil.” 

Het portret is de spiegel om nieuwe klanten te overtuigen!

“Het portret artikel is een persoonlijk verhaal waarin de persoonlijkheid van de partner verweven zit. Want dat is wat mensen graag lezen. Ze zijn nieuwsgierig naar wie jij bent en wat je doet. Vaak is het portret ook een spiegel waaraan nieuwe klanten zich reflecteren of jij en jouw zaak al dan niet bij hen zal passen. Want dat is het doel van onze artikels, het juiste publiek bij de juiste handelaar krijgen. Alleen zo kun je een vast betrouwbaar klantenbestand opbouwen, met klanten die zich goed voelen bij jou. Natuurlijk steken we er ook in wat je doet, je specialisaties en extra troeven. De manier waarop jij klanten ontvangt en welke sfeer je creëert, zullen mensen ook overtuigen.” 

PERSOONLIJKHEID IS DE MEERWAARDE IN ONS MAGAZINE
“Door het niveau van onze artikels in ons lifestyle magazine hebben wij een wekelijks bereik van 150.000 tot 350.000 lezers. Wij combineren onze portretten van de handelszaken met lifestyle en wellbeing artikels, werken maandelijks rond een thema, laten klanten aan het woord,... maar plaatsen ook recepten online. Een mooie mix die aantrekkelijk is voor lezers en potentieel nieuwe klanten. Je bereikt op deze manier een grote groep mensen, die kennismaken met jouw zaak. Door de schrijfstijl en aanpak van de inhoud, lezen mensen onze artikels als objectief en informatief. In plaats van als een reclame- of brochuretekst. Net doordat de meerwaarde zit in het persoonlijke verhaal. Dankzij het gebruik van de juiste trefwoorden en SEO scoren onze artikels hoog in Google waardoor je jouw positie verhoogt.”

Dankzij de foto's komt een tekst tot leven, wees daarom authentiek en blijf jezelf!

Afbeelding

“Een artikel mag nog zo goed geschreven zijn, als er geen foto bij staat, zal het niet gelezen worden. Vandaar het belang van onze fotoreportage ter plaatse om zo de sfeer juist te kunnen tonen. Hoewel het vaak wat onwennig is in het begin, of wat aarzeling voor  de portretfoto’s, toch zijn die van groot belang. Een vriendelijk gezicht zegt meer dan 1000 woorden en zal in de eerste plaats de lezer overtuigen om al dan niet het volledige artikel te lezen. Maar wees gerust, wij doen ons best om jullie zo veel mogelijk op jullie gemak te stellen. Daarnaast is het cruciaal dat je ook jezelf blijft. Het heeft geen zin om je anders voor te doen, niet voor het interview noch voor de foto’s. Wees authentiek en oprecht, dan krijg je ook die klanten die werkelijk bij jouw zaak passen.”

DANKZIJ DE JUISTE TITELS, QUOTES & FOTO’S KOMT DE TEKST TOT LEVEN
“Als hoofdredacteur schrijf ik ook de lifestyle artikels, getuigenissen van klanten en lees alle teksten na. Maandelijks brainstormen we over het nieuwe thema en welke artikels online komen op de homepagina van het magazine. Het is erg boeiend en gevarieerd. Ik kom zo in contact met interessante personen en zij vertrouwen mij hun persoonlijk verhaal toe. Een verhaal dat ik zo goed en persoonlijk mogelijk tracht neer te schrijven. De keuze van de foto’s, de quotes, tussentitels… dat hoort allemaal bij de eind- en fotoredactie die ik doe. Dan pas komt de tekst tot leven en maakt het af.” 

EEN GOED ARTIKEL IS DE BASIS VOOR GOOGLE EN SOCIAL MEDIA CAMPAGNES

Afbeelding

“Als een tekst goed ineen zit en online staat, kunnen daar gerichte google en social media campagnes aan gelinkt worden. Het is de basis om van te vertrekken, ook voor een mailing en sociale media posts. Wil je nadien graag een extra artikel, een maandelijkse blog, nieuwsbrief of posts op sociale media? Ook hier kan ik je helpen en mijn creativiteit voor jouw zaak inzetten. Want geef toe, er kruipt allemaal veel tijd in om alles te bedenken, goede teksten te schrijven, juiste foto’s te zoeken en online te plaatsen. Wij bieden deze service om het jou gemakkelijker te maken, zodat jij meer tijd hebt om je te focussen op jouw klanten. Zodat jouw zaak kan groeien.”