• Onze Ambassadeurs
  • Coaching case
  • Software case
  • Onze Cases

Steun en coaching bij Lifestylebooking


Tekst: Coach Tineke | Foto's: Lifestylebooking

24-08-2021

"IK STOND ER NIET ALLEEN VOOR IN DIE ONZEKERE PERIODE"

Marleen van Massagepraktijk Amaya uit Meersel-Dreef startte begin 2021 op via Lifestylebooking met een compleet nieuwe website, online marketing campagne en coaching. In een erg onzekere periode voor de sector zette ze toch door en dankzij de coaching van Lifestylebooking stond ze er niet alleen voor. Door de tips & trics van de Lifestylebooking Academy te volgen, maakte ze werk van haar website, webshop, deals, sociale media en een 2-wekelijkse mailing. Zo kon ze met haar klanten online in contact blijven en zelfs producten verkopen. Wij praten met Marleen hoe ze dit juist gedaan heeft.

Afbeelding

Jij bent gestart als partner bij Lifestylebooking tijdens een lockdown, wat niet evident is. Hoe heb jij de coaching via Lifestylebooking ervaren?
“Ik vond het heel fijn dat ik tijdens de corona-periode niet het gevoel had dat ik er alleen voor stond. Regelmatig kreeg ik ondersteuning via mailings en filmpjes van de Lifestylebooking Academy. Maar ook het gevoel dat er iemand is die echt in je gelooft, doet heel veel. De coaches hebben mij op de juiste manier begeleid, zonder dat ik mij er onzeker bij hoefde te voelen als ik iets nieuws probeerde. Als ik iets deed voor mijn website, een mailing probeerde te maken of hoe ik klanten moet benaderen,... Dat hoort allemaal ook bij ondernemen, en dat ik mij er niet onzeker bij hoefde te voelen. Dat vond ik heel belangrijk. Ik werd gehoord en voelde mij gesteund in mijn ondernemen door Lifestylebooking.”

Afbeelding

Je bent duidelijk niet bij de pakken blijven zitten. Wat heb je allemaal gedaan voor je zaak?
“Ik heb geprobeerd deals aan te maken en te delen op mijn Facebook. Via mijn nieuwe website van Lifestylebooking verkoop ik regelmatig deals. Ook de webshop, online agenda en het kassasysteem heb ik uitgetest. Ik vraag nu actief aan mijn klanten of ze een review willen schrijven, wat ik vroeger niet deed. Ik probeer ook meer online aanwezig te zijn op Facebook en te antwoorden op mensen die een reactie nalaten. De promotie die Lifestylebooking voor mij doet, volg ik ook op en deel mijn artikel. Om de 2 weken schrijf ik een nieuwsbrief, stuur informatie door, koppel er een deal aan, zet een product in de kijker… Het was op aanraden van business coach Wouter dat ik mijn eerste nieuwsbrief met Moederdag gemaakt heb. En nu heb ik de smaak te pakken.”

Afbeelding

Hoe heb je dit juist aangepakt om een nieuwsbrief op te stellen?
“Via het filmpje werd het stap per stap uitgelegd en kon ik mijn account aanmaken, mijn contacten toevoegen en templates aanmaken. Alles was heel duidelijk. Natuurlijk is het zelf nog oefenen om er helemaal vertrouwd mee te geraken. Ik heb soms ook wel eens gevloekt en opnieuw moeten beginnen hoor. Maar eens je een mailing gemaakt hebt en je stijl bepaald hebt, kun je telkens een copy maken.  In het begin was het een beetje zoeken en spieken hoe anderen het deden, om er dan mijn eigen ding van te maken. Ik probeer de teksten niet te lang te maken, zodat ze gemakkelijk kunnen doorklikken. De reacties van de klanten zijn erg positief. Ze vinden het heel leuk om te lezen, en vragen mij nadien ook naar de producten. In Mailchimp kan ik het zelf ook opvolgen in de statistieken.”

Afbeelding

Ben je tevreden van het systeem en de begeleiding van Lifestylebooking?
“Ja zeker. Ze hebben mij geholpen om mijn zaak terug te kunnen opstarten en op een professionele manier online naar buiten te komen. Ze sturen af en toe video’s en mailings met tips & trics. Maar ze vragen ook om feedback zodat ze kunnen bijsturen. Door veel dingen uit te proberen, merkte ik dat het ook echt lukte en ik kreeg er reactie op van klanten. Je moet er ook zelf in geloven en gewoon doen, en dat duwtje in de rug heeft Lifestylebooking mij gegeven. Ze zijn er voor mij als ik ze nodig heb, zonder dat ze mij constant stalken. Ik probeer ook altijd eerst mijn plan te trekken en zelf uit te zoeken. Maar ik moet hen niet om de 5 stappen lastig vallen, de uitleg en filmpjes zijn heel duidelijk. Ik bekijk de filmpjes op mijn I-pad en volg ondertussen de stappen op mijn computer. Het is een heel goed systeem en gemakkelijk dat ik alles zelf kan ingeven en aanpassen. De samenwerking en communicatie verlopen heel goed.”

Hoe kijk je er nu op terug dat je deze stap hebt durven zetten tijdens een lockdown?
“Trots. Ik heb er absoluut geen spijt van dat ik de samenwerking met Lifestylebooking ben aangegaan. Het klinkt bizar, want het kwam heel ongelegen om op dat moment die investering te doen. Mijn zaak moest terug sluiten, maar toch heb ik het gedaan. Nadien is gebleken dat het inderdaad zo moest zijn. Het was een goede zet om door de corona-crisis te komen en mijn zaak nadien terug goed op te starten. Ik kwam op een positieve en professionele manier over bij mijn klanten, wat heel goed was voor het imago van mijn zaak. Online sta ik nu heel ver dankzij een nieuwe website, online agenda, webshop, rapportage, mailings, reclame-campagne en Facebook. Het heeft al meteen voor een instroom van nieuwe klanten gezorgd. Het moest gewoon zo zijn.”