• Food & Drinks
  • Business

Health in a Box groeit dankzij Lifestylebooking 500%


Tekst: Coach Tineke | Foto's: Coach Tineke

16-06-2021

In 2016 kwam Bo op het idee om koolhydraatarme maaltijdboxen te ontwikkelen en ging ze zelf aan de slag in de keuken. Het idee, concept en de recepten voor Health in a box ontstonden in haar eigen keuken thuis. Samen met haar man sleutelde ze aan haar droom om de boxen bij de klanten te krijgen. Voor de marketing ondersteuning, google en sociale media campagnes riepen ze de hulp in van Lifestylebooking in 2019. Na een twijfelende start ging hun omzet zelfs maal vijf eind 2020. Hierdoor kon Bo de stap zetten naar het fulltime runnen van Health in a Box. Eind 2021 wil ze nogmaals een verdubbeling zien van het aantal boxes. We praten met Bo hoe ze dit hebben aangepakt.

Bo kan alvast meespreken dat 2020 het jaar van transformatie was voor haar en Health in a Box. Wat is er voor jou veranderd afgelopen jaar?
“Als we kijken naar 2019, dan hebben wij een mooi startjaar gehad. Begin 2020 waren we heel ambitieus begonnen. Maar de groei die wij uiteindelijk gekend hebben, is veel mooier uitgedraaid dan we hadden durven hopen. Tot maart verliep het geleidelijk aan, maar vanaf begin april is het duidelijk de lucht in gegaan. In september hebben we terug een grote sprong gemaakt dankzij een google campagne. Waardoor we in het najaar opnieuw een serieuze groei kenden. Eén jaar later, kunnen we zeggen dat onze omzet vervijfvoudigd is ten opzichte van het jaar voordien. En run ik nu vanaf april 2021 zelfs fulltime Health in a Box.” 

Met de coaching van Lifestylebooking is de omzet vervijfvoudigd op één jaar tijd

Afbeelding

Dit is een opmerkelijk resultaat en sprong die je gemaakt heb. Hoe voelde het om je vaste job op te geven en de sprong te wagen?
“Spannend toch wel. We hadden vroeger berekend vanaf welke aantallen het rendabel was om fulltime voor Health in a box te werken. Nu hadden we dit aantal bereikt, maar was het toch nog een grote stap om mijn job op te zeggen. Laurens heeft mij daar wel goed in gecoacht, door te zeggen dat ik een rem ben op mijn eigen groei door twee jobs te blijven combineren. En dat is echt wel waar. Ik stootte echt op mijn limieten in beide jobs. Als ik dan ook nog eens een nieuw idee wil uitwerken, dan was daar gewoonweg geen tijd voor. Want we hebben nog grote plannen en moeten daar ook realistisch zijn om ze te kunnen waarmaken. Ik moest dus een keuze maken, wilden we nog verder evolueren.”

Toen je ervoor koos om samen te werken met Lifestylebooking, was er een twijfelende start. Wat dacht je na een paar maanden?
“Als je er achteraf op terugkijkt, was het vooral elkaar vinden dat wat langer geduurd heeft. Op een bepaald moment dacht ik zelf, nu hoeft het niet meer. Maar dan hebben we toch doorgezet en daar zijn we heel dankbaar voor. We hadden wat tijd nodig om uit te zoeken wat wij precies verwachten van Lifestylebooking en op welke manier zij dit voor ons konden realiseren. Het was door regelmatig te overleggen, dat Laurens voelde waar onze noden zaten. En dan kwam er plots een kantelpunt en merkten we dat we goede resultaten kregen met de campagnes op sociale media en google. Dat is echt de begeleiding die we nodig hadden. Dankzij die goedbedoelde duw om te blijven doorzetten, hebben we elkaar gevonden.”

Dankzij die goedbedoelde duw van coach Laurens, zijn we blijven doorzetten

Afbeelding

Je had daarvoor ook al enkele Facebook promoties gemaakt om nieuwe klanten aan te trekken. Waar zit het verschil in de aanpak van Lifestylebooking?
“Ik maakte zelf een nieuwe post en promootte die via de knop ‘Nu promoten’ en stelde een budget in. Dit lukte mij nog en daar hebben we wel wat nieuwe klanten mee bereikt. Maar de mensen die al eens met ons in aanraking waren gekomen, bereikte ik niet opnieuw. Dankzij een gerichte Facebook promotie en remarketing heeft Laurens die warme doelgroep terug naar onze website geleid. Dat zagen we duidelijk in het aantal bezoekers en bestellingen van terugkerende klanten deze keer. In het begin lag de focus op de artikels via het magazine van Lifestylebooking en promotie op Facebook. Daarna zijn ook de google campagnes erbij gekomen.”

Gaandeweg is jullie advertentiebudget ook meegegroeid en werkte Lifestylebooking een volledige marketingstrategie voor jullie uit. Had je dit zelf gekund?
“Ik had dat nooit op mezelf kunnen bereiken. Ik heb er de tijd noch de kennis voor. Het is gewoon niet mijn sterkte, en je moet doen waar je goed in bent. Ik zat met mijn handen in het haar voor die google campagnes en zag het bos door de bomen niet meer. Het was zo ingewikkeld en die zaken veranderen ook continu. Ook daar heeft Lifestylebooking ons mee geholpen en dat voor ons uitgewerkt. Het is een combinatie van goede content, mooie foto’s, Facebook advertenties, Google campagne en remarketing. Die samenhang is gewoon zo belangrijk en heeft het verschil gemaakt. In het begin hadden we een kleiner budget, maar dat groeide mee met de stijgende verkoop. Toen de Google ads erbij kwamen, kenden we plots een verdubbeling.”

Mijn dagen tellen maar 24u en ik kan niet alles alleen doen

Afbeelding

Health in a Box kende een enorme groei tijdens een crisisjaar. Hoe was dat voor jou?
“Het enige wat moeilijk was, vanaf september 2020, was toen ik voelde dat het echt te veel werd voor mij om alles alleen te doen. Ik ben eigenlijk iemand die vrij oplossingsgericht kan denken, en toen heb ik hier en daar al hulp ingeschakeld. Maar het gaat nu nog sneller, waardoor ook de verantwoordelijkheden, kennis en kunde stijgen. Ik ben hierin ook enorm gegroeid, maar mijn dagen tellen maar 24u en ik kon niet alles doen. Nu ligt mijn focus enkel op Health in a Box. De samenwerking met Lifestylebooking ontzorgt mij dat ik niet meer zelf mijn Facebook advertenties moet doen. Zij werken gaandeweg een gans marketingplan uit die ook meegroeit. Wij zijn zo blij dat we op hun expertise kunnen vertrouwen en dat we volgehouden hebben.”

Lees hier het artikel waarin business coach Laurens uitlegt hoe hij Bo begeleidt heeft.

Lekker doorlezen