• Ons Team

Maak kennis met Jordy, IT specialist


Tekst: Coach Tineke | Foto's: Jordy Vantournhout

12-03-2021


Het beheer van een IT-systeem vraagt tijd, expertise en ervaring. Daarom stellen wij ook graag onze IT-specialist Jordy voor die werkt voor Lifestylebooking. Jordy heeft een ruime kennis en jarenlange ervaring opgebouwd binnen IT, meer bepaald op projectontwikkeling & -begeleiding, analyse, marktonderzoek en ondersteuning. Voor Lifestylebooking neemt hij de IT-begeleiding op zich voor website-ontwikkeling.

Jordy studeerde af binnen Multimedia en Communicatie Technologie, een IT-opleiding waar alles aan bod komt: programmeren, analyse, installatie, netwerk… Hij deed ervaring op als webdesigner, software tester, technical writer, analyst, project manager, applicatie- en systeembeheerder in de bedrijfswereld. Achter de schermen van een website wordt er heel wat uitgetest vooraleer die online komt. Indien er dan nog IT-problemen naar boven komen, is Jordy het aanspreekpunt om deze op te lossen bij Lifestylebooking.

Kun jij uitleggen wat je allemaal doet voor Lifestylebooking?

Jordy: “Eigenlijk doe ik alles wat met informatica te maken heeft, in de brede zin van het woord. Kort samengevat doe ik alles rond website bouwen, ondersteuning naar programma’s toe, netwerk- en infrastructuurbeheer. Ik schrijf mee de analyse voor de nieuwe functionaliteiten en ga die ook uitvoering testen. Voor de handelaren ben ik het aanspreekpunt voor IT-problemen zoals het overzetten van hun domein, e-mail, wachtwoorden,... Ik zorg ervoor dat de domeinnamen van de handelaren juist gekoppeld worden aan de website binnen Lifestylebooking. Het klinkt simpel, maar is natuurlijk veel meer dan dat.”

Met welke vragen en problemen kunnen de handelaren bij jou terecht?

Jordy: “In principe kan ik alles en ben van veel op de hoogte. Ik behandel alle problemen die met een computer en informatica te maken hebben. Dankzij mijn ruime kennis, kan ik in de meeste gevallen wel helpen. Als dit niet het geval is, ga ik te rade bij de juiste persoon die erin gespecialiseerd is. Bij Lifestylebooking krijg ik vooral veel vragen van handelaren over hun e-mail, wachtwoord of website. Ze mogen mij ook vragen stellen over hun computer (hardware), daar kan ik ze ook in bijstaan. Want de mate waarin mensen met een computer kunnen werken, is ook verschillend.”

Die extra service is niet gratis neem ik aan?

Jordy: Vragen of problemen die niets te maken hebben met de software die wij hen aanleveren zijn uiteraard extra te betalen. Dit wordt hen gefactureerd aan een marktconform tarief van 75€/uur excl btw. 

Hoe gaat die hulp dan praktisch in zijn werk? 

Jordy: 95% van de problemen kan ik oplossen van op afstand. Daarvoor maken we vb gebruik van het programma ' Teamviewer' Hiermee kan ik dan tijdelijk hun computer overnemen en het probleem oplossen zonder dat ik of de klant zich hoeft te verplaatsen. Dat  is heel erg praktisch en vooral ook kostenbesparend. In sommige gevallen is een bezoek aan huis onvermijdelijk, dat brengt dan extra verplaatsingskosten met zich mee die ik op voorhand bereken en doorgeef aan de klant. 

Maar het is uiteraard nog veel meer dat jij doet wat de mensen niet zien?

Jordy: “Dat klopt. Vorig jaar hebben we alle handelaren overgeschakeld van het oude naar het nieuwe systeem. Alle achterliggende linken moesten getest worden, zodat alles werkte. Naast de website, online modules en software kunnen we ook hardware, zoals computers, aanbieden. Ik bied ook de nodige ondersteuning en installatie. Net als een anti-virusprogramma, back-up systeem, servers, netwerk-infrastructuur,... Hier kunnen we handelaren in adviseren, aanleveren en installeren. We willen evolueren naar één complete IT-service voor de handelaren. Zodat je voor alles wat je nodig hebt voor je zaak, bij één aanspreekpunt terecht kunt. En dat vinden de mensen wel goed.”

Wat vind jij belangrijk aan de service die je verleent als IT-begeleider?

Jordy: “Ik probeer altijd in eenvoudige taal uit te leggen wat het probleem is, waar het zit en wat de mogelijkheden zijn om het op te lossen. Je moet zonder nonsens kunnen vertellen wat het precies is. Als iets beter kan opgelost worden, ga ik dit ook zeggen. In de mate van het mogelijke ben ik altijd aanspreekbaar en tracht binnen een aanvaardbare termijn te helpen. Daarnaast ben ik altijd geduldig, vriendelijk en luister naar de klanten.”

Jordy is bereikbaar via support@lifestylebooking.be, je kunt hem contacteren met alle vragen betreffende informatica. Dankzij teamviewer is het mogelijk om van op afstand en online veel problemen op te lossen. Er wordt gerekend aan 75€/uur (excl. btw) die op het einde van de maand zal gefactueerd worden.