Kies voor een professioneel logo


Tekst: Coach Tineke | Foto's: Lifestylebooking.be

25-06-2020

Een logo past bij jou, jouw zaak en je professionele uitstraling. Een goed logo is simpel, doeltreffend en valt op. Je kiest een logo en dat is voor jaren het uitgangsbord van je zaak. Het is dan ook belangrijk om een logo professioneel te laten ontwerpen en verdient de nodige aandacht. Wanneer je logo eruit ziet alsof het in Word is gemaakt, zullen mensen twijfelen over de kwaliteit van je product of dienst. Daarom is het zeker een investering waard!

Je krijgt nooit een 2de kans om een 1ste indruk te maken.”

Een logo is hét symbool van de ziel van een bedrijf. Een visuele identiteit die helpt om op te vallen en herkenbaar te zijn. Wie je website bezoekt, beslist al binnen enkele seconden of hij een goed gevoel heeft bij jouw bedrijf en jou vertrouwt. Is die eerste indruk negatief, dan is de potentiële klant snel vertrokken. Wek daarom vertrouwen op met de eerste indruk, jouw logo. Een logo vertelt in één oogopslag: dit is een professioneel bedrijf en dit niet. 

Lifestylebooking is jouw partner voor de website, webshop, online agenda, sociale media, digitale marketing en nu dus ook voor jouw grafisch ontwerp. Een logo staat nooit op zichzelf, maar is onderdeel van een huisstijl. Alles moet kloppen en bij elkaar passen: de kleuren, lay-out, sfeer en het beeldgebruik. 

Een goed logo vertelt in één oogopslag:

dit is een professioneel bedrijf en dit niet.”

Doordat alles bij één partner zit, ben je zeker van herkenbaarheid, want de huisstijl wordt doorgetrokken. Zelf niet meer prutsen met een logo goed te zetten, of de juiste kleuren te achterhalen. Je bespaart tijd, werk en energie. Zodat je dit kan steken in wat je het liefste doet, jouw zaak en jouw klanten in de watten leggen.

Waarom een logo laten ontwerpen?

  • Zorgt voor een professionele uitstraling
  • Vergroot je naamsbekendheid
  • Geeft de sfeer van jezelf en je zaak weer
  • Het is persoonlijk en uniek
  • Staat voor een herkenbare identiteit
  • Creëert een betrouwbaar en geloofwaardig imago
  • Je kunt je onderscheiden van de concurrentie
  • Helpt verkopen
  • Verleent ook een kwaliteitsgarantie 

​​​​​​​
Waaraan voldoet een goed logo?

  • Het is makkelijk herkenbaar en valt op
  • Een sterk lettertype
  • Aangevuld met een grafisch beeldelement
  • Doordachte kleuren
  • Hou het simpel & tijdloos
  • Flexibel om toe te passen: online & offline

Omgekeerd kan een rommelig logo potentiële klanten afschrikken, dan loop je het risico dat ze jouw zaak niet serieus nemen. Soms is duidelijk te zien dat het logo door een leek is ontworpen. Het logo mist een balans en er is gekozen voor een niet-zakelijk lettertype. Hierdoor kun je onprofessioneel overkomen. Dat is precies wat je als ondernemer niet wil.

IK WIL OOK EEN GOED LOGO!
Dat kan! Lifestylebooking helpt je graag met het ontwerpen van een goed logo. Wij denken met je mee en zorgen ervoor dat jouw visie wordt vertaald naar een krachtig en doeltreffend logo. Bij Lifestylebooking kun je terecht bij onze interne grafische dienst om je logo, visitekaartjes, folder, banners, raamstickers,... te laten ontwerpen. Kortom je volledige huisstijl kunnen wij maken. En dit op maat volgens jouw behoefte, wensen en budget. Ook het drukwerk kunnen wij aanleveren. Zo heb je helemaal geen zorgen en hoef je er zelf geen extra tijd aan te spenderen. Makkelijk, efficiënt en snel. 

Afbeelding

Huidcoach Wendy getuigt over de creatie van haar logo:

“Voor de nieuwe website had ik een logo nodig, maar ik had dit eigenlijk niet. Toen ik hoorde dat ik dit via Lifestylebooking kon laten doen, heb ik niet getwijfeld. Voor een mooi prijsje uiteraard zei ik er nog bij”, lacht Wendy. “De eerste voorstellen waren niet echt mijn ding. Toen heeft een tweede grafisch vormgeefster mij gecontacteerd, die van stijl dichter bij mij lag. Ik ben meer voor het zachtere en niet voor het strakke moderne. Zij heeft mij gevraagd om een aantal ontwerpen en kleuren die ik mooi vond op te zoeken en door te sturen. Op basis daarvan heeft zij iets ontworpen en dat was mits een paar kleine aanpassingen meteen goed. Het was volledig wat ik wou.”

Afbeelding

Huidverbeterend Instituut Miranda Sterk koos ook voor een nieuw logo:

“Het is altijd beter om een eigen logo te hebben. Anders maak je meer reclame voor het merk, dan voor je eigen instituut. Mijn nieuw logo versterkt mijn naam, is herkenbaar en creëert geloofwaardigheid. We kunnen nu ook de huisstijl en kleuren toepassen op mijn nieuwe website en facebook-pagina. Die lijn trekken we nu overal door en het ziet er heel professioneel uit. Zelf had ik geen idee hoe het er uit moest zien. Maak mij maar iets, zei ik. Enkel de kleuren groen-blauw heb ik meegeven, maar voor de rest heb ik mij laten verrassen. Ik heb een viertal ontwerpen ontvangen en eentje sprong er meteen uit. Dat is het dan ook geworden. Het is heel vlot en gemakkelijk verlopen. Ik ben heel tevreden.” 

Wil jij ook een nieuw logo? Contacteer ons dan (info@lifestylebooking.be) zodat we samen op maat een ontwerp kunnen maken. ​​​​​​​