• Google Ads
  • Onze Cases
  • marketing

59 conversies dankzij Google campagne


Tekst: Coach Tineke | Foto's: Maison Beauté

06-08-2022

Sinds 1 februari 2022 is Isabelle van Maison Beauté in Keerbergen met een Google campagne gestart om haar website met online agenda te promoten. Verbazend snel vonden nieuwe klanten de digitale weg naar haar schoonheidsinstituut, maakten online een afspraak en steeg de productverkoop. In de maand mei bereikte ze zelfs 59 conversies, dus nieuwe klanten die een betaling en/of online boeking gedaan hebben. Wouter legt de resultaten uit aan Isabelle, die heel verbaasd en tevreden is.

Voor Maison Beauté hebben we een Google campagne aangemaakt voor meer online boekingen. We zijn hiermee gestart in februari en bereikten mooie resultaten. Doordat ze werkt met een website van Lifestylebooking ligt het rendement van de campagne al hoger. Maar in de maand mei, na enkele wijzigingen, was het bereik waanzinnig hoog. Met ook nog eens heel hoge conversies, aan een lage kost per klik. Tussen 1 mei en 31 mei hebben we voor maar €3/dag, 8053 vertoningen gehad, waarvan 391 kliks en 59 conversies die een online boeking of betaling hebben geregistreerd.

8053 vertoningen, 291 kliks en 59 conversies voor online boeking in één maand!

Isabelle, de resultaten van de Google campagne zijn nog beter verlopen dan de eerste maand. Ik dacht dat het niet beter kon, maar het is waanzinnig.
Isabelle: “Het is heel goed geweest de afgelopen maanden in mijn zaak. Er zijn veel nieuwe klanten bijgekomen, die mij allemaal via Google gevonden hebben. Iedereen is van de streek en omgeving en zochten een schoonheidsinstituut in de buurt. Doordat ik nu bovenaan sta op Google komen ze meteen op mijn website terecht.”

SLECHTS €1,5 PER CONVERSIE, MINIMALE INVESTERING VOOR MAXIMAAL RESULTAAT

Afbeelding

We hebben een paar wijzigingen gedaan op de zoekcriteria zoals de regio uitgebreid, en het budget iets verhoogd... Hierdoor zit je nu op €1,5 per conversie, dus online booking, als investering om nieuwe klanten te bereiken. En er is nog groeipotentieel. Isabelle: “Uiteindelijk voor dat kleine beetje dat ik meer betaald heb, heeft het toch wel meer opgebracht. Iedereen heeft eigenlijk online geboekt. Alle gaatjes in mijn agenda geraken zo opgevuld. Ik hoor ook dat ze het heel handig vinden dat ze online een afspraak kunnen maken, en dat de website heel gemakkelijk en overzichtelijk is. Ze vinden het ook leuk dat ik een ruim aanbod heb, en ze voor alles in één instituut terecht kunnen. De reacties zijn heel positief.”

BOVENAAN IN GOOGLE BIJ DE ZOEKOPDRACHTEN VOOR SCHOONHEIDSINSTITUTEN IN DE REGIO

Het is duidelijk dat ze snel vinden wat ze zoeken, en ook die nieuw toegevoegde regio is een succes, want de meeste boekingen komen daaruit.
Isabelle: “Ik had al veel klanten van hier, maar nu ook uit de buurgemeenten en zelfs nog verder. Veel nieuwe klanten zijn op zoek naar ontspanning en huidverbetering, zijn geïnteresseerd in de producten voor thuisverzorging. Het doet me dan ook veel plezier dat ik ze kan adviseren en begeleiden in hun aankoop van hun producten voor hun dagelijkse beautyroutine. Sommige klanten voelen zich aangetrokken tot het energetische in mijn behandelingen. Ik heb het gevoel dat ze zich hier echt thuis voelen.”

Dat horen we natuurlijk graag, maar de klanten komen uiteindelijk voor jou terug. We kunnen ook steeds bijsturen indien nodig op welke verzorgingen je de focus wilt leggen.
Isabelle: “Dat is prima. Nieuwe klanten die voor de eerste keer langskomen voor gespecialiseerde voetverzorging, geef ik ook graag uitleg over andere verzorgingen en hoe ik te werk ga. Mensen worden zo nieuwsgierig en boeken dan graag terug voor een andere behandeling zoals: ontharing, gelaatsverzorging, bindweefselmassage en lyfmedrainage van het gelaat.”

Jouw agenda staat nu zo goed als volgeboekt, wat een mooi compliment is en uitstekend voor jouw instituut.
Isabelle: “Ja, ik heb het hier superdruk en het geeft mij zoveel voldoening dat de klanten vertrouwen hebben in mij. Door de drukte is er momenteel wat minder tijd over voor nieuwsbrieven en sociale media. Maar ik besteed liever mijn energie aan mijn klanten en verzorgingen natuurlijk.”

Ja, en dat voelen de klanten. Als het nodig is in drukkere periodes kunnen wij dat werk ook uit jouw handen nemen en helpen met nieuwsbrieven en sociale media. Nog heel veel succes!